تولید چغندر پاییزه به بیش از 2 میلیون تن رسید

 مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۲.۲ میلیون تن چغندر پاییزه خبر داد و گفت: مطالبات چغندرکاران بصورت کامل پرداخت شده است.

پیمان حصادی، مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی، در اظهاراتی با اشاره به پرداخت کامل مطالبات چغندرکاران گفت: طی سال جاری با تولید دو میلیون و ۱۷۰ هزار تن چغندرقند پاییزه، بالاترین میزان تولید این محصول در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان برداشت از سطح ۳۱ هزار هکتار اراضی در شش استان کشور صورت گرفته است، ادامه داد: براین اساس میزان شکر به دست آمده از دو میلیون و ۱۷۰ هزار تن چغندرپاییزه ۲۵۶ هزار تن است.

حصادی با بیان اینکه عملکرد تولید چغندر پاییزه در کشور ۷۰ تن در هکتار است، افزود: در سال زراعی گذشته، یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۳۲ تن چغندر پاییزه از اراضی زراعی برداشت شد و در صورتی که در سال زراعی 1403 ظرفیت صنعتی در کشور وجود داشت، می‌توانستیم تا پنج میلیون تن چغندر پاییزه تولید کنیم، زیرا متقاضی برای کشت داشتیم.

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توسعه کشت پاییزه چغندرقند طی ده سال اخیر بیش از ۶۵۲ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی همچنین تصریح کرد: میزان صرفه‌جویی در کشت پاییزه سال زراعی جاری بیش از ۱۳۰ میلیون مترمکعب بوده است و به ازای یک متر مکعب آب مصرفی در هکتار بیش از ۱.۳۳ کیلوگرم شکر از چغندرقند پاییزه بدست آمده است که در کشور بی‌سابقه است.

حصادی همچنین از پرداخت تمام پول چغندرکاران از سوی کارخانه‌های قند و شکر در قالب کشت قراردادی خبر داد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود