تاثیر منفی عدم پرداخت وام جدید ساخت مسکن در ساخت پروژه‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس پیگیر ابلاغ آئین نامه اعطای وام جدید ساخت مسکن است، به تشریح دلیل تأخیر دوماهه در ابلاغ آئین نامه اعطای وام ساخت مسکن پرداخت.

علیرضا عباسی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون  علت تأخیر دوماهه بانک مرکزی در ابلاغ آئین نامه اعطای وام ساخت مسکن و عدم ابلاغ به بانک‌های عامل برای اجرا اظهارر کرد: وام ساخت مسکن طی سال 1402، به میزان ۵۵۰ میلیون تومان بود که امسال به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: براین اساس این تغییر تصمیم در شورای عالی مسکن اتخاذ شد و دو ماه قبل به بانک مرکزی ابلاغ شد که متأسفانه، بانک مرکزی تاکنون این ابلاغ را به بانک‌های عامل منتقل نکرده است و دلیلی نیز برای این تأخیر ارائه نشده است.

عباسی با بیان اینکه این تأخیرها به ویژه در فصل ساخت و ساز تأثیر منفی گذاشته و سبب شده تا بسیاری از پروژه‌های مسکن در استان‌ها به تعویق بیفتد، گفت: در گذشته نیز با چنین مشکلاتی مواجه بودیم، به ویژه در دهه ۹۰ که عدم تناسب بین عرضه و تقاضا باعث بروز مشکلات جدی در بازار مسکن شد.

وی افزود: براین اساس ما باید سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی می‌ساختیم، اما متأسفانه شاهد چنین روندی نبودیم و از این رو مجلس در تلاش است تا با تصویب قوانین جدید مانند قانون جهش تولید مسکن، به این مشکلات رسیدگی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون به دولت تکلیف می‌کند که سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد تا تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شود و منابع مالی برای تقویت بانک مسکن در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مجلس همچنان پیگیر موضوعات مربوط به وام مسکن است و تلاش می‌کند تا مشکلات موجود را برطرف کند، ابراز امیدواری کرد که دولت جدید نیز به تعهدات خود پایبند باشد و اقدامات لازم را برای حل مشکلات مسکن و تأمین تسهیلات برای مردم انجام دهد.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود