انبوه‌سازان ساخت واحدهای ۲۵ متری را تایید نمی‌کنند

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن با تاکید بر اینکه واحدهای ۲۵متری مورد تایید انبوه‌سازان نیست، گفت: توجیهی برای ساخت واحدهای کوچک با این متراژ وجود ندارد.

حسن محتشم، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن در گفت‌وگویی با اشاره به موضوع ساخت واحدهای 25 متری در کشور گفت: ظاهرا یکی از تعاونی‌های مسکن، مدعی این موضوع شده است که پروانه ساخت واحدهای 16 تا 25 متری را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: توجیهی برای ساخت واحدهای کوچک با این متراژ وجود ندارد.

محتشم در این راستا تصریح کرد: بعنوان مثال یک واحد 16 متری،  25 متری و 70 متری باید حداقل امکانات زندگی از جمله سرویس‌ها، آشپزخانه، اتاق و .. را داشته باشد که همه این ها هزینه بر است.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه پیش از این پیشنهاداتی مطرح می شد مبنی بر اینکه واحدهای کوچک متراژ برای تامین نیاز کشور ساخته شود ه البته نه اینقدر کوچک، افزود: در واقع در آن زمان واحدهای پیشنهادی، واحدهایی با متراژ حداقل 35 متری تا 60 متر بود.

وی گفت: با توجه به این موضوع زمانی که واحد 16 متر می‌شود این دیگر سوئیت هم محسوب نمی شود، زیرا سوئیت نیز برای خود دارای تعریفی است.

محتشم با بیان اینکه ساخت مساکن 16 تا 25 متری نه تنها ناترازی مسکن را حل نمی کند که ناترازی جدیدی را برای کشور به دنبال دارد، افزود: از این رو باید به این مسئله توجه شود که مسکن 16 و 25 متری با شرایط فرهنگی ایران سازگاری ندارد و از سوی دیگر تبعات بسیار ناگواری به جامعه وارد می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان این‌که در فرهنگ‌های غربی افراد می‌توانند در خانه‌ای 2 تا 3 نفر به‌صورت مشارکتی زندگی کنند، تصریح کرد: این در حالی است که در فرهنگ ایران اسلامی چنین چیزی قابل قبول نیست و یک واحد 16 متری یا 25 متری دیگر خانه نیست و نمی‌توان امکانات آن را تامین کرد.

وی همچنین تاکید کرد: ساخت چنین واحدهایی موردتایید انبوه‌سازان نیست.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود