لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری ریلی، گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی برای ایجاد راهکارهای رسیدن به اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه ریلی استفاده کنیم.

جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مدیریت راه‌آهن در جهان به سمت کاهش تصدی گری دولت در بخش ریلی حرکت کرده است، گفت: راه آهن نزدیک به ۴۲ هزار نیروی استخدامی داشت و در طول زمان، با هدف کاهش تصدی‌گری و مدیریت ستادی این کارکنان به بخش‌های مختلف و شرکت‌های دیگر منتقل شده‌اند.

وی در ادامه به الگوهای مختلف مدیریت راه‌آهن در کشورهای دیگر، اشاره کرد و گفت: برخی از کشورها صفر تا 100 حوزه ریلی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند و الگوی دیگر برون سپاری ماموریت هاست.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: کشور ما بین این دو قرار دارد و به‌طور قطع نیازمند تصمیمات جدی در مراجع بالاتر و اسناد بالادستی برای تحقق کاهش تصدی‌گری راه‌آهن هستیم و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در راه‌آهن موضوع دیگری است که نمی‌توان با اتکا به درآمدهای دولتی آن را تحقق بخشید و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری ریلی باید به صورت جدی‌تر در نظر گرفته شود.

ذاکری ضمن اشاره به این موضوع که راهکار توسعه بخش ریلی بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی است، تصریح کرد: باید جذابیت سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه موضوع ترانزیت بسیار مهم است و تغییرات سیاسی که در روسیه شکل گرفته فرصت مناسبی برای کشور ایران است، گفت: افق‌ها را باید بسیار بیشتر از وضعیت کنونی در نظر بگیریم، زیرا بسیاری از کشورها علاقه‌مند به ترانزیت از طریق ایران‌اند.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: اتصال کریدورهای مجاور را نیز باید در دستور کار قرار داد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود