ریشه‌ ایجاد تورم بالا چیست؟

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران تورم را از مشکلات اساسی کشور دانست و گفت: استقراض‌های دولت از بانک مرکزی بر تورم اثر می‌گذارد.

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگویی تورم را از مشکلات اساسی کشور دانست و تصریح کرد: در واقع تورم تمام بخش‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که باید ریشه‌های آن اصلاح شود.

وی در این راستا افزود: ناترازی بودجه، ناترازی نظام بانکی و صندوق‌های بازنشستگی و ناترازی انرژی از جمله ریشه‌هایی است که سبب ایجاد تورم‌های بالا می‌شود.

آرگون تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه انرژی ناترازی‌هایی را در حوزه برق، گاز و بنزین داریم که همین ناترازی برق آسیب‌های زیادی به تولید زده است و سالانه ده‌ها میلیارد دلار به علت قطعی گاز و برق به صنعت فولاد آسیب زده می‌شود که همه این موضوعات در نهایت به تورم دامن می‌زند.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه استقراض‌های دولت از بانک مرکزی بر تورم اثر می‌گذارد، افزود: در پی این امر در نهایت نارضایتی مردم ایجاد خواهد شد و رفاه اجتماعی کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در حوزه اختیارات خود همچون کنترل رشد نقدینگی و پایه پولی در راستای مهار تورم اقدامات خوبی را انجام داد، اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که علاوه بر بانک مرکزی، تمام بخش‌های اقتصادی کشور هم باید متولی کاهش تورم باشند.

آرگون  تاکید کرد: بانک مرکزی در شوک‌های سیاسی متعدد بعد از جنگ غزه بازار ارز را به خوبی کنترل کرد به نحوی که شاهد جهش‌های بالا نبودیم و بعد از مدت اندکی نرخ‌ها به سطح قبلی بازمی‌گشت.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود