لزوم نصب کنتورهای هوشمند و اندازه‌گیری دقیق بار مصرفی در شبکه برق

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر ضمن تاکید بر نصب کنتورهای هوشمند، گفت: نیمی از بار مصرفی در شبکه برق رویت پذیر شده است و اندازه‌گیری دقیق آن توسط کنتورهای هوشمند صورت می‌گیرد.

حامد احمدی، مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت تولید، انتقال وتوزیع نیروی برق (توانیر) ضمن تاکید بر نصب کنتورهای هوشمند اظهار کرد: کنتورهای هوشمند یک ضرورت اساسی است زیرا نیمی از بار مصرفی در شبکه برق رویت پذیر شده است و اندازه‌گیری دقیق آن توسط کنتورهای هوشمند انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر این موضوع در برنامه‌ریزی ها و مزایای آن گفت: زمانی که ابعاد شبکه از یک حدی بالاتر می‌رود، نیاز به ابزارهایی است که لزوما سنتی و قدیمی نیستند و نمی‌توانند پاسخگوی نیاز شبکه باشند.

احمدی از الزام قانون برنامه هفتم برای پایش هوشمند ۹۰ درصد بار مصرفی شبکه برق کشور خبر داد و گفت: در خصوص کنتورهای هوشمند نیز نخستین و مهمترین چیزی که صنعت بزرگی مانند برق برای توسعه، کنترل و بهره برداری بهینه و مهمتر از همه در کاهش هزینه ها و مدیریت مصرف نیاز دارد، اندازه گیری دقیق از مصرف برق است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوریهای نوین توانیر همچنین اظهار کرد: طی سال 1403 در ابتدای همه خروجی های پست‌های فوق توزیع و فیدرها (جایی که برق به محله و مجموعه‌ای از مصارف نهایی مانند منازل یک منطقه می‌رسد) یک کنتور هوشمند گذاشته شد و به این ترتیب اطلاعات آن را دقیق رصد می کردیم.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود