صادرات مرغ به پایان راه رسید

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از توقف صادرات مرغ خبر داد و گفت: صادرات مرغ برای تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها متوقف شد.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگویی با بیان اینکه قیمت حمایتی برای هر کیلوگرم مرغ زنده در سال 1402 در شورای نرخ گذاری کالاهای اساسی 58 هزار تومان تعیین شد تا شرکت بازرگانی پشتیبانی امور دام در مواقعی که قمیت ها کاهش یابد، برای خرید این محصول اقدام کند.

وی در این راستا ادامه داد: با وجود کاهش قیمت مرغ زنده تا 53 هزار تومان، اما برای خرید محصول اقدام نشد تا اینکه خود مرغداران اقدام به صادرات مرغ مازاد خود کردند تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: در حال حاضر قیمت روز مرغ زنده در بازار به 63 تا 64 هزار تومان رسیده است و قیمت تمام شده در شرایط فعلی در حدود 65 هزار تومان است.

ابراهیمی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت مرغ در بازار جلوی صادرات مرغ گرفته شده است، گفت: صادرات مرغ اندک و به طور میانگین روزانه در حدود 120 تن بوده است و تاثیر کمی در تنظیم بازار دارد، اما با این وجود با تصمیم دولت صادرات مرغ متوقف شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود