آیا یورو هم سطح دلار خواهد شد؟

بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی کرده است که ارزش یورو در چند ماه آینده کاهش خواهد یافت.

طبق پیش بینی بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلیف ارزش یورو طی چند ماه آینده کاهش خواهد یافت و به دلار آمریکا نزدیک خواهد شد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی این بانک آمریکایی دلیل این پیش‌بینی افزایش ریسک‌های سیاسی و ضعف اقتصادی در اروپا است.

دیوید آدامز، رئیس بخش استراتژی ارزهای خارجی در بانک مورگان استنلی، در مصاحبه‌ای که بلومبرگ منتشر کرده است، اظهار کرده است که ارز واحد اروپا تا پایان سال به 1.02 دلار می رسد که در آن صورت حدود 7 درصد نسبت به سطح فعلی کاهش نشان خواهد داد.

آدامزدر این راستا مدعی شده است که این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا (ECB) در سه نشست بعدی خود نرخ بهره را کاهش دهد و احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره به میزان نیم درصد وجود دارد و بازار هنوز توجه کافی به این نکته نکرده است که بانک مرکزی اروپا ممکن است نرخ بهره را بیشتر و سریع‌تر از آنچه در حال حاضر قیمت‌گذاری شده است، کاهش دهد.

گفتنی است، نشست این هفته می‌تواند یک کاتالیزور مهم برای شروع فکر کردن بازار در مورد این موضوع باشد.

در واقع می  توان اینطور گففت که این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که توجه معامله‌گران به تصمیم‌گیری بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره در اواخر این هفته جلب شده است و این انتظار وجود دارد که این نهاد نظارتی نرخ بهره را به میزان یک چهارم درصد کاهش دهد که دومین کاهش در چرخه فعلی خواهد بود، زیرا اقتصاد این منطقه برای حفظ رشد خود با مشکل مواجه است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود