لزوم شفافیت پرداخت وام به کارکنان تمام ارگان‌ها / نارسایی‌های شبکه بانکی انکارناپذیر نیست

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با تاکید بر اینکه پرداخت وام به کارکنان تمام ارگان‌ها باید شفاف‌ شود، اظهار کرد: نمی توان نارسایی‌های شبکه بانکی را انکار کرد، اما در کنار نارسایی‌ها باید به عوامل بیرونی نیز توجه کرد.

کوروش پرویزیان، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به اینکه مجلس مقررات زیادی برای بانک‌ها گذاشته است، اظهار کرد: بعنوان مثال مسئله مرسومی همچون ارائه خدمات به کارکنان در قانون تکلیف شده است که بانک‌ها باید وام‌های ارائه شده به کارکنان خود را گزارش دهند، اما چنین قانونی در رابطه با دستگاه‌های دیگر وجود ندارد.

وی در این راستا تصریح کرد:زمانی که چنین قوانینی برای تمام بخش‌ها و نهادها تعیین شود، تمام خدمات رفاهی شفاف می‌شود و به دلیل عدم وجود شفافیت در تمام ارگان‌ها ارائه اطلاعات تنها توسط شبکه بانکی موجب نوسان می‌شود و کارکنان شریف نظام بانکی که جز امین‌ترین اقشار جامعه هستند، مورد اتهام قرار می‌گیرند.

پرویزیان با بیان اینکه این شفافیت اگر قرار است انجام شود باید در تمام لایه‌های مختلف قابل مقایسه اتفاق بیافتد و بر اساس آن قضاوت شود به موضوع مقصصر بودن مدیران بانکی در ناترازی‌ها اشاره کرد و گفت: مگر می‌شود عوامل در برابر ناترازی هیچ مسئولیت و پاسخگویی نداشته باشند.

وی تاکید کد: در واقع قوانین و مقررات به گونه‌ای وضع شده که پاسخگویی را لوس کرده و آنقدر از عوامل خارجی دخالت وجود دارد که مشکلات بسیاری ایجاد شده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه  داد: نمی توان نارسایی‌های شبکه بانکی را انکار کرد، اما در کنار نارسایی‌ها باید به عوامل بیرونی نیز توجه کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود