افزایش 3 برابری ترخیص خودروها در گمرک/ آخرین وضعیت واردات گوشی تلفن همراه آیفون

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات خودروهای نو در دستور کار است اظهار کرد: تعداد خودروهایی که در گمرک و در حال ترخیص است بیشتر از سه برابر سال گذشته است.

سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صحبت هایی با خودروسازان در جهت افزایش تولید صورت گرفته است که مشخص شد نیاز به ارز دارند و در حال برنامه ریزی برای رفع این مشکل هستیم، گفت: دغدغه های بخش خصوصی را در وزارت صمت با همفکری این بخش برطرف و مسائلی که مربوط به سایر وزارتخانه هاست پیگیری می کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه تولید نیاز به سرمایه گذاری دارد، اظهار کرد: برق نباید در کارخانجات قطع شود تا جریان تولید تداوم داشته باشد؛ در این راستا مساله تامین انرژی را دنبال و حل خواهیم کرد.

اتابک با اشاره به اصلاح آیین‌نامه‌ خودروهای کارکرده نیز گفت: براین اساس بخشنامه واردات خودروهای کارکرده باید اصلاح شود، زیرا امکان دارد با آن بخشنامه پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخشنامه درست هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: واردات خودروهای نو در دستور کار است و از سوی دیگر نیز واردات افزایش یافته است و تعداد خودروهایی که در گمرک و در حال ترخیص است بیشتر از سه برابر سال گذشته است.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در کیفیت خودرو گفت: باید مسائل خودروسازان و ارز دریافتی آنها  نیز در نظر گرفته شود که در این راستا در وزارت صمت کمیته راهبردی خودرو تشکیل شده و بحث کیفیت خودرو هم ذیل این کمیته پیگیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نمایندگان بخش خصوصی باید در کمیته های مختلف مرتبط در وزارت صمت مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: براین اساس صدور بخشنامه های متعدد و خلق‌الساعه به دلیل تعویض مدیران و همچنین ناشی از شرایط اقتصادی کشور بوده است که سعی می کنم بخشنامه خلق‌الساعه نداشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت واردات گوشی تلفن همراه آیفون نیز اظهار کرد: وزارت ارتباطات و صمت باید در این زمینه صحبت کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود