ثبت ۳ هزار قرارداد خرید و فروش در سامانه خودنویس

مدیر سامانه خودنویس وزارت راه با اشاره به ثبت یک میلیون قرارداد اجاره در این سامانه گفت: تاکنون ۳ هزار قرارداد خرید و فروش در سامانه خودنویس ثبت شده است.

مهدی ساسانی، مدیر سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رکوردشکنی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی از مرز یک میلیون ، اظهار کرد: براین اساس تا کنون برای یک میلیون و ۳۳ هزار و ۱۸۹ نفر کد رهگیری توسط این سامانه صادر شده است.

وی با بیان اینکه میزان صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم از طریق ثبت قراردادهای رایگان اجاره و همچنین خرید و فروش به یک‌هزار و ۶۱ میلیارد تومان رسیده است، گفت: براین اساس تمامی قراردادهای اجاره، خرید و فروش از نسخه قدیمی سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (ایران املاک) به نسخه جدید آن (خودنویس) منتقل شده و مشاوران املاک در سامانه خودنویس دسترسی کامل به این موارد دارند و می‌توانند انواع قرارداد اجاره و خرید و فروش را در این سامانه ثبت کنند.

ساسانی ادامه داد: از کل قراردادهای ثبت شده، تعداد ۷۸ هزار و ۵۰۴ قرارداد توسط ۲۱ هزار و ۷۴۶ بنگاه مشاور املاک به ثبت رسیده و سایر قراردادها توسط کاربران به شکل موجر و مستأجر است.

مدیر سامانه خودنویس همچنین اظهار کرد: تعداد کل کاربران یکتا بر اساس کد ملی در تمامی قراردادها بدون احتساب شاهدان یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۱۱۴۰ نفر و تعداد کل افراد یکتا بر اساس کد ملی با احتساب شاهدان معادل ۳ میلیون و ۷۶ هزار و ۶۹۶ نفر است و در بخش اجاره، تعداد قراردادهای ثبت شده توسط موجران معادل ۸۴۷ هزار و ۶۱۰ نفر و توسط مستأجران معادل ۸۷۲ هزار و ۴۸۶ نفر است.

وی با بیان اینکه طی ۳ ماه گذشته که بخش خرید و فروش به سامانه افزوده شده، بیش از ۳ هزار قرارداد خرید و فروش نیز به ثبت رسیده و کد رهگیری دریافت کردند، گفت: در بین تمام استان‌های کشور، میزان قراردادهای ثبت شده در ۵ استان تهران، البرز، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی و خوزستان معادل ۴۱۶ هزار قرارداد است.

مدیر سامان خودنویس تصریح کرد: در آخرین به‌روزرسانی سامانه، سرویس بررسی اهلیت، سرویس تصدیق سند و سرویس جلسه مجازی به ویژگی‌های سامانه افزوده شده است. این خدمات به طرفین معامله کمک می‌کند تا پس از رؤیت ملک و اسناد مربوط به آن با اطمینان بیشتر نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود