ایران آماده همکاری با کوبا در زمینه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با همتای کوبایی خود پیرامون مباحثی چون؛ افزایش همکاری‌ها با این کشور در زمینه‌های هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، دولت الکترونیکی به رایزنی پرداخت.

سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با مایرا آرویچ مارین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا بر بررسی تفاهمنامه های پیشین و اسناد همکاری امضا شده میان دو کشور در زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد و گفت: خواستار اجرایی شدن و تبدیل اسناد امضا شده به توافقنامه مشترک هستیم.

وی با اشاره به تعاملات مشترک دو کشور نیز اظهار کرد: شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی حضور فعال در کوبا را دارند و انتظار می‌رود به این منظور اقدامات اجرایی آن به سرعت فراهم شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران آمادگی لازم برای توسعه همکاری های مشترک با کوبا و حضور فعال در کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را داریم و همه تلاشمان را خواهیم کرد که با استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک یا شرکت در نمایشگاه بین المللی هاوانا ظرفیت های همکاری مشترک را از نزدیک بررسی کنیم.

گفتنی است، افزایش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا در زمینه هایی همچون هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، دولت الکترونیکی و همکاری های پستی از دیگر موضوعاتی بود که در این تماس ویدئویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مایرا آرویچ مارین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا نیز بر تقویت روابط دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه حوزه کاری دو طرف، توسعه همکاری ها بر پایه اسنادی که پیش از این میان دو کشور به امضا رسیده بود را مورد تاکید و توجه قرار داد و از حضور شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور کوبا استقبال کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود