تقویت سودسازی شرکت‌های بورسی

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه می‌توان در ماه‌های آینده شاهد رشدی منطقی در بورس باشیم، تصریح کرد: بورس در حال خروج از رکود است.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی ضمن تحلیل روند بازار سرمایه طی ماههای گذشته، اظهار کرد:  بازار سرمایه پس از یک رشد پیاپی که از سال ۹۷ تجربه کرد، برای مدتی وارد دوره‌ای از رکود و مرحله فرسایشی سنگین شد.

وی افزود: براین اساس عمده سهامداران در این مدت با بررسی وضعیت تورم و مقایسه بازار سهام با دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری به جاماندگی معنادار این بازار پی بردند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ریسک‌های منطقه‌ ای و مباحث داخلی مانند نرخ دلار نیمایی، نرخ گاز و افزایش نرخ بهره در زمستان سال گذشته سبب جاماندگی بازار سهام نسبت به تورم و بازارهای موازی شدند،به افزایش خوش‌بینی‌ به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: برخی از اتفاقات رخ داده در ماه‌های گذشته سبب افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت بازار سرمایه و سهامداران شده است.

وی در این راستا تصریح کرد: از سوی دیگر برنامه‌های اقتصادی دولت جدید و مورد توجه قرار دادن خواسته سهامداران در برخی تصمیمات این دولت، به تغییر روند و موازنه بازار سرمایه به سمت خریداران منجر شده است.

میرزایی با بیان اینکه با عبور بازار از مرحله تردید، می‌توان دوباره شاهد تقویت بیشتر تابلوی معاملات و قیمت نمادهای ارزنده در بازار باشیم، افزود: این تغییر یک شبه رخ نمی‌دهد، بازگشت پول به بازار موضوعی است که پس از چندین بار تجربه رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: افزایش ارزش معاملات در هفته‌های اخیر، تحت تاثیر تعیین تکلیف بازار سرمایه و اعلام برنامه‌های رئیس جدید سازمان بورس بوده است و  بر این اساس پس از مدت‌ها شاهد بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و ورود دوباره سرمایه‌گذاران به این بازار هستیم.

وی گفت: در صورت انجام پیگیری‌های لازم برای کاهش سیاست‌های انقباضی، می‌توان نسبت به بازگشت رونق در بورس خوش‌بین بود و به مرور شاهد ورود گسترده نقدینگی به بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه افزایش ارزش معاملات سهام از جمله نشانه‌های ورود پول به بازار سرمایه محسوب می شود، اظهار کرد: این امر می تواند سیگنال‌ مثبتی را در خصوص ورود مجدد سهامداران به بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار القا کند.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر در حال خروج از رکود معاملات بورس هستیم و با توجه به عبور از یک سری تکانه‌های سیاسی و منطقه‌ای، بازار سرمایه کف‌سازی خوبی را در طول هفته گذشته‌های داشت که بر این اساس می‌توان رشد قابل توجهی را در بازار طی ماه‌های آینده شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تقویت سودسازی شرکت‌های بورسی اظهار کرد: بازگشت به سیاست‌های اصولی و منطقی اقتصاد، زمینه‌ساز تقویت سودسازی شرکت‌های بورسی است که نتیجه آن در صورت‌های مالی و تابلوی معاملات بورس منعکس می‌شود.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود