گوگل به یاری فولکس‌سواران می‌آید

گوگل تصمیم گرفته تا پشت فرمان فولکس واگن بیاید و به مشکلات رانندگان رسیدگی کند.

گوگل قرار است قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی را برای رانندگان فولکس واگن و در قالب یک اپلیکیشن تلفن هوشمند فراهم ‌کند.

بر این اساس با این اقدام مصرف کنندگان امکان این را دارند تا از دستیار درون برنامه‌ای فولکس واگن، سوالاتی همچون «چگونه لاستیک پنچر شده را عوض کنم؟» بپرسند و یا حتی دوربین‌ گوشی خود را به سمت داشبورد خودرو قرار دهند تا اطلاعات مربوطه را دریافت کنند.

در واقع دستیار هوش مصنوعی، از مدل‌های زبانی بزرگ  جمنای (Gemini) گوگل استفاده می‌کند و از این رو برنامه‌هایی که می‌توانند پاسخ‌های پیش‌بینی‌کننده به زبان انسان را درک کرده و تولید کنند.

ابزار فولکس واگن با افزودن داده‌هایی مانند کتابچه راهنمای مالک فولکس واگن و ویدیوهای یوتیوب درباره تعمیر و نگهداری خودرو به جمنای، طراحی شده است.

توماس کوریان، مدیرعامل «گوگل کلود»، در گفتگویی که با رویترز داشته، گفته است که این محصول مستلزم رفع موانع فنی چند وجهی، توانایی پردازش انواع داده‌های مختلف مانند متن، تصویر و ویدئو است.

وی در این راستا تصریح کرده است که، مشکل از نظر ظاهری، ساده به نظر می‌رسد، اما از نظر فنی بسیار پیچیده است. بیشتر مردم تصور می‌کنند آنچه ما ساخته‌ایم یک سیستم ترجمه گفتار به متن است که کتابچه راهنمای کاربر را ارائه می‌کند اما به هیچ وجه این طور نیست.

توجه به این نکته خالی از لطف نیست که دستیار هوش مصنوعی رایگان است و از این رو و حدود ۱۲۰ هزار دارنده مدل‌های اطلس و اطلس کراس اسپورت فولکس واگن در دسترس است و تا اوایل سال آینده، برای سایر خودروهای مدل ۲۰۲۰ به بعد عرضه خواهد شد.

در واقع استفاده سازمانی از هوش مصنوعی مولد، می‌تواند سبب تغییر در بازار رایانش ابری شود.

بازاری که در آن گوگل در رتبه سوم پس از آمازون و مایکروسافت قرار دارد و اغلب شرکت‌ها همچنان در جستجوی اپلیکیشن‌هایی هستند که کاربران آنها را کاربردی می‌یابند.

رایانش ابری یک بخش تجاری رو به رشد برای گوگل است که ۳۳ میلیارد دلار از ۳۰۷ میلیارد دلار درآمد کلی شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. این شرکت اعلام کرده که راه‌کارهای هوش مصنوعی در سال جاری، میلیاردها دلار درآمد داشته است اما آمار دقیق‌تری را اعلام نکرده است.

طبق گزارش رویترز، فولکس واگن تاکنون از ارائه جزئیات در مورد استفاده از دستیار هوش مصنوعی خود خودداری کرده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود