NG ؛ راهکاری برای حل ناترازی بنزین

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG، سی ان جی را سریعترین راه برای حل ناترازی بنزین عنوان کرد و گفت: استفاده از سی ان جی می تواند ما را به صادر کننده بنزین تبدیل ‌کند.

محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن CNG در گفتگویی سی ان جی را راهکاری برای حل ناترازی بنزین دانست و تصریح کرد: سی ان جی نه تنها سریعترین راه برای حل ناترازی بنزین است بلکه می تواند ما را به صادر کننده بنزین تبدیل ‌کند.

وی در این راستا افزود: در حال حاضر ظرفیتی که می‌تواند به جایگاه‌ها افزوده شود ۲۰ میلیون متر مکعب در روز است که معادل ۲۰ میلیون لیتر بنزین است و براین اساس اگر از این ظرفیت استفاده کنیم نه تنها ناترازی بنزین از بین می‌رود بلکه کشوری به صادر کننده تبدیل می‌شویم.

جوهری با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه سی ان جی در کشور وجود دارد که این جایگاه‌ها توان حداقل ۴۵ میلیون متر مکعب سی ان جی را در روز دارند و که به دلیل عدم تقاضا تقریباً نیمی از این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: اما متأسفانه با وجود اینکه با کمبود تقاضا مواجه هستیم مهمترین دلیل آن عدم حمایت دولت برای افزایش تقاضا هم در رابطه با تولید کارخانه‌ای و هم در رابطه با تولید غیر کارخانه بوده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG تصریح کرد: با وجود آنکه قوانین و دستور العمل هایی در این زمینه وجود داشته است و خودرو سازان را موظف کرده بودند درصد معینی از تولیدات خود را به خودروهای دوگانه سوز اختصاص دهند اما شاهد بد عهدی آنها بوده‌ایم و سال ۹۸ مصوبه‌ای ابلاغ شد که یک و نیم میلیون خودرو با حمایت دولت با استفاده از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به صورت رایگان دوگانه سوز شوند که به دلیل مشکلات موجود تقریباً با شکست مواجه شد و نزدیک به ۳۰۰_۴۰۰ هزار دستگاه از این طریق دوگانه سوز شدند.

وی با بیان اینکه چند سالی است که کارشناسان انرژی بر این امر معتقدند که سریع‌ترین و بهترین راه برای از بین بردن ناترازی بنزین جایگزینی سی ان جی است، گفت: اگرچه دنیا به سمت خودروهای برقی می‌رود اما با داشتن برنامه بلند مدت و بدون سرمایه گذاری می‌توان تا ۴۵ میلیون متر مکعب معادل ۴۵ میلیون لیتر بنزین سی ان جی تولید کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود