نابودی فرصت ساخت و ساز مسکن با تاخیر در ابلاغ وام بانکی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بخش مسکن را بخشی مولد معرفی و تاکید کرد: با تاخیر در ابلاغ وام بانکی، فرصت ساخت و ساز مسکن در کشور از بین می‌رود.

حمیدرضا عزیزی فارسانی، نماینده مجلس در گفتگویی پیرامون اهمال‌کاری بانک مرکزی در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن و از دست رفتن فرصت ساخت و ساز مسکن در کشور اظهار کرد: متاسفانه بانک‌ها به جای اینکه بانکداری کنند و در خدمت تولید، اشتغال و خلق ثروت باشند به دنبال بنگاهداری و در واقع مسائل حاشیه‌ای دیگر هستند.

وی با بیان اینکهبه واقع این رویکرد بانک‌ها موجب آسیب رسانی به کشور شده است، گفت: مسکن از جمله نیازهای ضروری خانوارها قلمداد می‌شود و بخش مسکن بخشی مولد است از این رو در صورتی که ما شاهد توسعه در بخش مسکن باشیم صنایعی از جمله سیمان، آهن و بسیاری از صنایع دیگر رونق پیدا کرده و اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

عزیزی فارسانی ادامه داد: حوزه مسکن به نوعی یک صنعت قلمداد می‌شود و از این رو حمایت از حوزه مسکن به واقع مورد نیاز جامعه بوده آن هم به دلیل مشکلاتی که در حال حاضر در کشور و در کمبود مسکن داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه به شکل‌گیری مافیای مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: این مافیا در شهرهای بزرگ و به دلیل گرانی بسیار بالای قیمت مسکن فعال هستند این در حالیست که افرادی همچون کارمندان و معلمان و همچنین کارگران بضاعت لازم را نداشته و مجبورند در حاشیه شهرها زندگی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از این رو مبحث حمایت از تولید مسکن در کشور از جمله ضروریات بوده و باید به آن توجه شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود