چرا بانک‌های دولتی هم وام مسکن نمی‌دهند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک مرکزی مکلف است تا تسهیلات ساخت مسکن با مبلغ جدید را در سریع‌ترین زمان ممکن ابلاغ کند.

حمیدرضا عزیزی فارسانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان اینکه بسیاری از بانک‌ها با وجود اینکه دولتی هستند، قوانین در زمینه ارائه تسهیلات تعیین شده در قانون در حوزه ساخت مسکن را اجرایی نمی‌کنند، تاکید کرد: از این رو بانک مرکزی مکلف است تا تسهیلات ساخت مسکن با مبلغ جدید را در سریع‌ترین زمان ممکن ابلاغ کند.

وی در این راستا افزود: باید یک راهکاری برای بازپرداخت تسهیلات حوزه مسکن از سوی محرومین در نظر گرفته شود و از سوی دیگر باید نظارت مناسبی بر بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات مسکن صورت گیرد.

عزیزی فارسانی ادامه داد: متاسفانه بانک‌ها به وظایف قانونی خود در ارائه تسهیلات مسکن عمل نمی‌کنند و بانک مرکزی باید نظارت صحیحی در این زمینه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اهمال کاری در این بخش به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، افزود: بانک مرکزی باید ابلاغ تسهیلات جدید در حوزه مسکن را مد نظر قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تسهیلات جدید در حوزه مسکن به درستی اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر نیز برخی از بانک‌ها منابع لازم را برای ارائه این تسهیلات ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با در نظر گرفته جمیع مشکلات، اما این مسئله دلیلی نمی‌شود تا تسهیلات مسکن به مردم پرداخت نشود.

وی تاکید کرد: باید ناترازی منابع بانکی برطرف شود و در صورت رفع این نقایص، هم بحران نقدینگی برطرف شده و همچنین خلق ثروت صورت خواهد گرفت.

عزیزی فارسانی ادامه داد: متاسفانه بانک‌ها بخش زیادی از منابع خود را در قالب تسهیلات به کارمندان خود ارائه می‌کنند و این یکی از مشکلاتی است که باید برطرف شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود