چند تن کالا در نیمه نخست 1403 از مرزهای خوزستان صادر شده است؟

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات سه میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار کالای غیرنفتی از مرزهای این استان خبر داد.

بهروز قره‌بیگی، ناظر گمرکات خوزستان در گفتگویی از صادرات ۱۰ میلیون و ۴۶۳ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار کالای غیرنفتی طی ۶ ماهه نخست امسال از مرزهای خوزستان خبر داد و تصریح کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی هشت درصد و نظر ارزشی ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی در این راستا افزود: میزان واردات از مرزهای استان در ۶ ماه نخست امسال هفت میلیون و ۶۱۳ هزار تن به ارزش چهار میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۱۳درصد افزایش و از نظر ارزشی تغییری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشته است.

قره‌بیگی با بیان اینکه میزان درآمد گمرکات خوزستان در این مدت ۹۱ هزار و ۶۸۷ میلیارد دلار بوده است، گفت: این میزان نسبت به سال قبل پنج درصد رشد یافته است.

مدیر کل گمرک اهواز ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال سه میلیون و ۶۸۹ هزار تن کالا از مرزهای خوزستان به کشور عراق صادر شده است که این میزان صادرات به ارزش یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۳۶۲ هزار دلار بوده که از نظر وزنی ۲۵ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کشور عراق یکی از بازارهای مورد هدف صادرات خوزستان است و تلاش بر این است که با تعاملات بیشتر بخش بیشتری از بازار این کشور سهم صادرات استان شود، ادامه داد: در ۶ ماهه امسال ۱۸ پرونده قاچاق به ارزش ۸۱۵ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال در گمرکات استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پنج درصد کاهش و از نظر ارزشی ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود