رشد ۱۳ درصدی معدن نیازمند سرمایه‌گذاری۵۵ میلیارد یورویی است

رئیس خانه معدن ایران گفت: رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن متضمن ۵۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری در این حوزه است.

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در گفتگویی با بیان اینکه رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن متضمن ۵۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری در این حوزه است، به اهمیت دسترسی کشورها به مواد معدنی و مکانیزم قیمت گذاری این فرآورده‌ها اشاره و اظهار کرد: روند تولید و فروش مواد معدنی در هر کشور به وفور آن ماده معدنی در نظر گرفته می‌شود.

وی در این راستا افزود: برخی کشورها در تولید مواد معدنی رتبه برتری و برخی دیگر نیاز به واردات دارند، برای مثال کشورهایی مانند استرالیا، برزیل، کانادا، چین و آمریکا در تولید مواد معدنی پیشرو هستند.

بهرامن با بیان اینکه در این بین، بورس مواد معدنی نقش مهمی در فعالیت‌های معدنی دارند،گفت: این بورس‌ها بستری را فراهم می‌کنند تا معاملات مربوط به مواد معدنی انجام و قیمت‌ها تعیین شود و با توجه به این موضوع برخی از بورس‌های معروف مواد معدنی شامل بورس نیویورک، بورس لندن، بورس طلا و نقره لندن است.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: توسعه صادرات و مواد معدنی به کشورهای دیگر نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد. تولیدکنندگان مواد معدنی باید توان رقابت با سایر کشورها را داشته باشد و استراتژی‌های صادراتی مناسب را به کار گیرند.

وی ادامه داد: می‌توان کشورهای استرالیا، روسیه، برزیل، آفریقا جنوبی و کانادا را به عنوان کشورهای پیشرو در صادرات مواد معدنی برشمرد.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود