تامین امنیت غذایی پایدار کشور به کمک هوش مصنوعی

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به تاثیرات هوش مصنوعی در تامین امنیت غذایی پایدار کشور اظهار کرد: هوش مصنوعی می تواند سبب افزایش بهره‌وری در کشاورزی شود.

محسن مردی، رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در اظهاراتی پیرامون تاثیر هوش مصنوعی در تامین امنیت غذایی پایدار کشور گفت: هوش مصنوعی الگوی کشت را براساس شرایط جدید اقلیمی تعریف می‌کند.

وی در این راستا تصریح کرد: در واقع هوش مصنوعی می تواند سبب افزایش بهره‌وری در کشاورزی شود.

مردی با بیان اینکه این فناوری در تامین امنیت غذایی پایدار کشور در شرایط تغییر اقلیم فعلی و حتی آینده بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: تغییر اقلیم و به‌ویژه خشکسالی و کمبود آب ناشی از این تغییرات به شدت می‌تواند روی تولید محصولات کشاورزی اثرات منفی داشته باشد.

وی ادامه داد: از این رو ما با استفاده از داده‌های حاصل از ماهواره و حسگرها می‌توانیم الگوی تولید محصولات را متناسب با شرایط جدید اقلیمی ایجاد کنیم تا بتوانیم با افزایش بهره‌وری در اراضی زراعی، باغی و کاهش آسیب‌های طبیعی و آفت‌ها، تولید را افزایش دهیم.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: در بخش کاشت، داشت، برداشت و همچنین زنجیره تأمین ارزش، با استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آماری، می‌توانیم مدل‌های جدید و بهینه شده‌ای را برای الگوی کشت در اقلیم‌های متفاوت کشور طراحی و اجرا کنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود