عمده صادرات ایران طی نیمه نخست سال 1403 مشمول چه محصولاتی بوده است؟

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۶ میلیون و ۱۸۱ هزارتن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: عمده صادرات را شامل میوه و تره‌بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی است.

مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان به عملکرد شش‌ماهه بنادر غرب استان پرداخت و گفت: از ابتدای سال 1403 تا پایان شهریورماه، در مجموع ۶ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۴۰ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد.

وی در این راستا افزود: براین اساس از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، سه میلیون و یک هزار و ۴۳۳ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۰۷ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد که این مقدار با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان سه میلیون و ۵ هزار و ۶۳۲ تن بوده است، ادامه داد: از مجموع صادرات صورت گرفته در حدود، یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۲۸ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۰۴ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری عمده صادرات را شامل میوه و تره‌بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده، ۲ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۸۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با ۱۱ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شده است.

وی در این راستا افزود: از این میزان، بنادر غرب استان هرمزگان با کابوتاژ ۸۴۲ هزار و ۲۰۴ تن فرآورده‌های غیرنفتی و یک میلیون و ۶۲۱ هزار و ۷۸۳ تن فرآورده نفتی را با ۳۷ درصد افزایش جابه‌جا کرده و روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.

مدیر بنادر غرب هرمزگان همچنین به افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی و صادرات بیش از ۴۷ هزار TEU کانتینر یخچالی در بنادر این استان اشاره کرد و گفت: حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان به ۴۷ هزار و ۷۶۹ TEU رسیده است.

وی گفت: با تخلیه و بارگیری ۹۵ هزار و ۵۳۸ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۹۸۷ هزار و ۲۹ تن، بنادر غرب استان توانست ۹ درصد افزایش به دست آورد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود