افزایش ارتباطات روسیه و چین زیر سایه ابتکار کمربند و جاده

محقق ارشد یک موسسه چینی معتقد است که فرصت‌ها در ابتکار کمربند و جاده بر چالش‌ها برتری دارد و ابتکار کمربند و جاده فرصتی در ارتباطات روسیه و چین است.

دینگ جیانوی، محقق ارشد مرکز تحلیلی تایهه در اظهاراتی پیرامون روند گسترش همکاری بین چین و روسیه در سطح مناطق و مهارنشدنی این موضوع اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه‌ها در پیوند راهبردی با مشارکت ۲ کشور، مشکلاتی وجود دارد، اما فرصت‌های همکاری همچنان بر چالش‌ها برتری دارد.

 وی با بیان اینکه پیوند چنین پروژه‌هایی باید به‌عنوان موتور جدیدی در روابط چین و روسیه تلقی شود که چارچوب همکاری جدید را تضمین همچنین به تقویت روابط اقتصادی و به حفظ ثبات کمک می‌کند، اظهار کرده است که همه‌گیری و بحران اوکراین به‌طور جدی بر ثبات منابع بین‌المللی و بازی‌های ژئوپلیتیکی بر روند جهانی شدن تاثیر گذاشتند.

این کارشناس در این راستا تصریح کرد که این احتمال نیز وجود دارد که این مورد سبب منطقه‌ای کردن زنجیره‌های تامین پروژه‌های چینی ابتکار «کمربند و جاده» می‌شود، به‌ویژه تحت فشاری که ایالات‌متحده بر بخش استراتژیک مربوطه با فناوری پیشرفته وارد می‌کند.

وی افزود: در واقع تعادل ناکافی در ساختار تجارت، تفاوت‌های فرهنگی و حقوقی ممکن است به عاملی محدودکننده تبدیل شود که پیوند آن برنامه‌های تجارت و توسعه اقتصادی چین و روسیه را پیچیده می‌کند

اما در صورتی که چین و روسیه به‌طور کامل از مزایای خود استفاده و گفت‌وگوی راهبردی را تقویت کنند همچنین ارتباطات را برقرار، تجارت را بی‌وقفه، یکپارچگی مالی را تضمین و ارتباطات بین‌فردی را حفظ کنند و به‌طور هماهنگ پایه حقوقی و استانداردهای فنی در فضای اقتصادی ایجاد کنند، مقیاس و سطح سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها، نقشه راه تلفیق استراتژی‌های توسعه اقتصادی جمهوری خلق چین و روسیه قطعا اجرا می‌شود.

طبق آنچه بیزنس گزارش داده است، ابتکار کمربند و جاده مفهومی است که توسط رئیس‌جمهور چین، شی جین پینگ در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد شد. هدف آن تشدید تجارت بین‌المللی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مشارکت تعداد زیادی از کشورها همراه با استفاده از سرمایه چینی و خارجی است و هم اکنون بیش از ۱۵۰ کشور و بیش از ۳۰ سازمان بین‌المللی به این طرح پیوسته‌اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود