اجرای ۳ طرح اولویت‌دار صنعت نفت در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اجرای طرح فشارافزایی، توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و توسعه میدان گازی کیش سه طرح اولویت‌دار صنعت نفت در پارس جنوبی هستند، گفت: اجرای طرح‌های کلان در توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، دانش ارزنده‌ای را در شرکت نفت و گاز پارس ایجاد کرده است.

حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اجرای طرح فشارافزایی، توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و توسعه میدان گازی کیش را سه طرح اولویت‌دار صنعت نفت در پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: از این رو بمنظور اجرای این طرح‌های راهبردی باید از همه توان به‌ویژه ظرفیت دیگر شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران استفاده کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت بازآرایی و احیای ساختار سازمانی شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: اصلاح ساختار شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران در راستای چابک‌سازی، می‌تواند صنعت نفت را به اهداف اساسی خود نزدیک کند.

بورد ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران مالک همه میدان‌های نفت و گاز کشور است و از این رو تقویت مدیریت مخزن در جهت‌دهی به توسعه طرح‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که گذشت زمان ثابت کرد مباحث مربوط به توسعه و تولید تفکیک‌ ناپذیرند و ارتباط تنگاتنگ مالک، مجری، پیمانکار و بهره‌بردار می‌تواند به موفقیت پروژه‌ها بینجامد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره بر ضرورت توجه به مهندسی تعمیرات، فرآورش و بهره‌برداری افزود: باید هم‌زمان با تعمیرات اساسی سکوهای تولیدی پارس جنوبی، پایش و کنترل خوردگی خطوط لوله انتقال گاز در دریا نیز مورد توجه و پایش قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم تشکیل کمیته‌های توانمندسازی در موضوعات مختلف، تاکید و اظهار کرد: اجرای طرح‌های کلان در توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، دانش ارزنده‌ای را در شرکت نفت و گاز پارس ایجاد کرده که باید به‌ عنوان یک مزیت از آن استفاده کرد و در اختیار دیگر مجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران قرار گیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود