وابستگی تامین برق پایدار 1404 به تعمیرات نیروگاهی به‌موقع در فصل سرد  

وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌ریزی برای تدوین ۱۴ مگاپروژه برای گذر از اوج بار سال آینده تاکید کرد: تامین برق پایدار اوج بار سال آینده به تعمیرات نیروگاهی به‌موقع در فصل سرد سال وابسته است.

عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو با تاکید بر لزوم اجرای دقیق برنامه‌های تنظیم شده با هدف تامین برق پایدار زمستان و تابستان آینده، اظهار کرد: باتوجه‌به کاهش مصرف برق در فصل سرد سال، این امر ضروری است که توجه ویژه‌ای به انجام به‌موقع تعمیرات و رفع محدودیت‌های نیروگاهی صورت گیرد تا بتوانیم در اوج بار سال آینده با حداکثر ظرفیت موجود نسبت به تولید و تأمین برق اقدام کنیم.

وزیر نیرو همچنین به اهمیت اطلاع‌رسانی و اصلاح سازوکارهای گفت‌وگو با مردم پیرامون صنعت برق، اشاره کردو گفت: از جمله چالش‌های بزرگ صنعت برق کشور مصرف زیاد گروه اندکی از مشترکان بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی است.

علی‌آبادی اظهار کرد: بخش خانگی در واقع در حال استفاده غیرمستقیم از حق و سهم سایر مشترکان است و ما باید با ترسیم سازوکارهای جدید تعامل و گفت‌وگو با مردم، ضمن افزایش آگاهی آنان در این‌ زمینه، نسبت به افزایش مشارکت آنها در حوزه مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق اقدام کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم تشریح فرصت‌ها و محدودیت‌های صنعت برق برای مردم، گفت: وزارت نیرو به هیچ عنوان به دنبال کاهش مصرف برق مشترکان خانگی نیست، بلکه آنچه ما به دنبال آن هستیم ترویج روش‌ها و زمان‌های مناسب مصرف برق است که علاوه بر افزایش درآمد صنعت برق به ایجاد تعادل در بازه‌های زمانی مختلف تولید و مصرف برق کمک و از ایجاد قله‌های مصرف جلوگیری می‌کند.

وی بر لزوم اصلاح واقعی اقتصاد صنعت برق تاکید کرد و گفت: با اصلاح واقعی و کامل اقتصاد صنعت برق نه‌فقط می‌توان چالش و مشکلات پیش‌روی این صنعت در حوزه تولید و توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی را رفع کرد، بلکه به‌صورت خودکار می‌توان روش‌های بهینه‌سازی مصرف در سمت تقاضا را اصلاح کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود