در چه زمانی تمام دهک‌های جامعه می‌توانند خانه بخرند؟

دبیر کمیته عمران مشورتی نظام مسائل استان تهران با اشاره به اجرای سه پروژه مختلف و تشریح آن، گفت: به کمک پروژه‌ای که در مناطق خوب تهران ساخته می‌شود، یک پروژه معمولی و پروژه‌ای که برای اقشار آسیب‌پذیر ساخته می‌شود، می‌توان دهک‌های مختلف را صاحب خانه کرد.

محمدحسین ابراهیمی، دبیر کمیته عمران مشورتی نظام مسائل استان تهران با بیان اینکه  فرمول‌هایی وجود دارد که می توان به کمک آنها قیمت مسکن را واقعی کرد گفت: درست در زمانی که قیمت واقعی شود، مسکن برای اقشار جامعه در تمام دهک‌های جامعه قابل خرید می‌شود.

وی در این راستا تصریح کرد: براین اساس در اجرای طرح ساختمان‌سازی و نهضت ملی مسکن و امثالهم می‌توانیم برای تمام اقشار جامعه برنامه‌ریزی کنیم و به صورت چند سیکل مختلف پروژه‌ها را در مکان‌هایی تعریف کنیم که با توجه به فرهنگ و درآمد افراد در آن مناطق، خریداری آن فراهم شود.

دبیر کمیته عمران مشورتی نظام مسائل استان تهران در تشریح این طرح و در راستای آن حل مشکل مسکن برای تمام اقشار جامعه گفت: براین اساس برای یک پیمانکار می‌توانید سه پروژه تعریف کنید.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که در مناطق خوب تهران لوکس سازی می‌کند، یک پروژه معمولی و پروژه‌ای که برای اقشار آسیب‌پذیر می‌سازد، اما چطور می‌توانیم قیمت ساخت را برای اقشار آسیب‌پذیر پایین بیاوریم؟

ابراهیمی افزود: از این رو می‌توانیم آپشن‌هایی مثل افزایش تراکم و افزایش طبقات را برای افرادی که در مناطق مرفه‌نشین ساختمان‌سازی می‌کنند، در نظر بگیریم و این قانون هم وجود داشته باشد که به آن افراد گفته شود ما اینجا یکسری امتیازات به شما می‌دهیم اما شما باید قیمت را برای ساخت مسکن دهک‌های پایین و نیازمند پایین بیاورید و در نهایت و با این روش دهک‌های جامعه هدف مسکن ملی می‌تواند واحد مسکونی تهیه کند.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود