چند درصد لاکچری‌نشینان مالیات نداده‌اند؟

تاکنون مالکان نزدیک به ۶ هزار واحد مسکونی و باغ ویلای گران قیمت مالیات خود را پرداخت کرده‌اند.

طبق گزارش آخرین وضعیت اخذ مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت موضوع بند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه، در سال ۱۴۰۲ از بین واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گزارش شده توسط وزارتخانه‌های راه وشهرسازی، صمت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری ها به سازمان امور مالیاتی، در مجموع ۱۳۵ هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول مالیات شدند و به مالکان آنها از طریق پیامک این موضوع اعلام شده است.

براین اساس تاکنون مالکان پنج هزار و ۹۹۳ واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول، حدود ۹۴ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند و مابقی نیز در فرآیند وصول و اجرا است که اطلاعات لازم در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده و از طریق پیامک نیز به مالکان آنها اطلاع رسانی شده است.

گفتنی است، از مجموع ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ خودرو لوکس مشمول مالیات، تعداد ۲۳۵ هزار و ۶۱۷ مالک تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده‌اند که از آنان مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (معادل ۴۲ درصد) وصول شد.

طی سه سال گذشته (از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) از مجموع ۷۸۲ هزار و ۳۲۳ خودرو شناسایی و گزارش شده توسط نیروی انتظامی، ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش نزدیک به هفت همت شدند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود