چند درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه آب شرب هستند؟

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه هر نقطه‌ای که ناترازی آب در آن ایجاد شود، با تعریف و اجرای پروژه‌هایی این مشکل برطرف خواهد شد، گفت: ۹۹.۹ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه آب شرب و بهداشت پایدار قرار دارند.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگویی با اشاره به ایجاد کارگروهی در معاونت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که وظیفه رصد و پایش وضعیت آب را در همه ایام سال دارد، اظهار کرد: همکاران در این کارگروه متناسب با منابع آب زیر زمینی، سطحی و نیز میزان مصرف، میزان تولید آب را بر اساس این شاخص‌ها برآورد می‌کنند.

وی در این راستا افزود: طبق این رصد و پایش، چنانچه در هر نقطه‌ای ناترازی ایجاد شود، با تعریف و اجرای پروژه‌هایی نسبت به برطرف‌کردن آن اقدام می‌کنند.

امینی ادامه داد: در حال حاضر صنعت آب و فاضلاب کشور ۹۹.۹ درصد از جمعیت شهری را تحت پوشش شبکه آب شرب و بهداشت پایدار دارد.

وی در این راستا تصریح کرد: براین اساس حدود ۸۶.۸ درصد جمعیت روستایی نیز تحت پوشش این شبکه قرار دارند و نزدیک به ۵۶ درصد جمعیت شهری و حدود هفت دهم درصد از بخش روستایی کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین تاکید کرد: تامین آب پایدار با همه توان انجام می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود