کدام کشورها خریدار قیر ایران هستند؟

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ارزآوری سالیانه ۲ میلیارد دلاری صادرات قیر خبر داد.

محمدمهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اظهاراتی با اشاره به تولید ۵.۵ میلیون تن قیر در کشور، تصریح کرد: براین اساس از این میزان حدود ۲.۵ میلیون تن به مصرف داخلی می‌رسد و این به معنای آن است که  در حدود سه میلیون تن مازاد بر نیاز داخلی داریم که صادر می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در این راستا افزود: این میزان قیر به کشورهای آفریقایی، حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا با کاهش مصرف قیر در محصول آسفالت، میزان صادرات را افزایش دهیم، گفت: ۳۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که در نگهداری آنها با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم و به همین دلیل در نظر داریم از توان شرکت‌های دانش بنیان در حفظ و نگهداری جاده ها استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کیفیت قیر و آسفالت به کار گرفته شده در جاده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: اعتبارات ما در این بخش محدود است و بر این اساس نامه بهینه سازی هزینه‌ها در حوزه احداث و نگهداری جاده‌ها را باید جدی گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین تاکید کرد: کیفی‌سازی قیر در دستور کار قرار دارد و  از این رو برای افزایش طول عمر قیر و آسفالت در آزادراه‌ها با بخش خصوصی توافقاتی انجام شده است تا عمر این محصول به ۱۵ تا ۲۰ سال برسد؛ این در حالی است که اکنون طول عمر قیر مصرف شده در آزادراه‌ها حدود پنج تا ۶ سال است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود