مسکن؛ اصلی‌ترین دلیل نارضایتی مردم

رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند با اشاره به وضعیت وخیم بازار مسکن گفت: تقاضا برای مسکن ارتباط مستقیمی با رشد جمعیت دارد.

سیدطه‌حسین مدنی، رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند در گفتگویی با بیان اینکه مسکن علی‌رغم اینکه یکی از موضوعات حیاتی و مهم در اقتصاد کشور محسوب می شود، گفت: حتی با توجه به اینکه در اصول سوم، سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است، امروزه در وضعیت وخیمی به سر می برد و حتی در برخی شهرها ۵۰ تا ۸۰ درصد سبد معیشتی خانوار را هم می‌بلعد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های قبل از دهه ۹۰ وضعیت مسکن به این شکل وخیم نبود؛ اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ موضوع مسکن از اولویت حاکمیت خارج شد و وضعیت وخیم سال‌های اخیر به همین دلیل است.

مدنی در این راستا گفت: با توجه به وضعیت نابسمان، بسیاری از مردم هم به دلیل مشکلات ناشی از مسکن قید فرزندآوری را می‌زنند و از سوی دیگر نیز بسیاری از نارضایتی‌های مردم منشأ اقتصادی دارد و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن به موضوع مسکن برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه باتوجه به این موضوع و در صورت حل موضوع مسکن یکی از مهمترین دلایل نارضایتی هم رفع خواهد شد، بر لزوم اقدام کارشناسی و عملی برای حل مشکل مسکن به جای شعار و اقدامات غیرکارشناسی، تاکید کرد و گفت: پیش از ارائه راهکار بد نیست به اینکه چه شد که وضعیت مسکن به اینجا رسید بپردازیم.

رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند ادامه داد: تقاضا برای مسکن ارتباط مستقیمی با رشد جمعیت دارد.

وی در این راستا تصریح کرد: در واقع در هرم سنی کشور ما دهه ۶۰ یک دهه خاص بود که میزان فرزندآوری به نسبت جمعیت بسیار بالا رفت. از طرف دیگر تقاضای افراد برای مسکن با رسیدن به سن ۲۰ تا ۳۵ سالگی یعنی در سال‌های ازدواج و فرزندآوری ایجاد می‌شود .

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود