افزایش قدرت رقابت پذیری صندوق‌های درآمد ثابت

سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی به حداکثر ۳۵ درصد از کل دارایی صندوق کاهش یافته است.

هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به تغییر برخی نصاب‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت کرده است و بر اساس این مصوبه، سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌‌های با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی از 40 درصد کل دارایی‌های صندوق به 35 درصد از کل دارایی‌های صندوق کاهش یافت.

از سوی دیگر سقف سرمایه‌گذاری صندوق در «سهام و حق تقدم سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران، فرابورس ایران  و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری» از حداکثر 10 درصد از کل دارایی‌های صندوق به حداکثر 15 درصد از دارایی‌های صندوق افزایش یافت.

ابراهیمان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی درباره این موضوع اظهار کرد: صندوق‌های با درآمد ثابت می‌توانند با اخذ موقعیت در بازار اختیار معامله مشروط بر اینکه سازمان اجازه فعالیت به آنها در این بازار را دهد و هم‌چنین با سرمایه گذاری در سهام دارای اوراق تبعی از این افزایش نصاب بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: براین اساس این می تواند به ناشرانی که قصد دارند از طریق انتشار اوراق تبعی هم تامین مالی کرده و هم سهام شرکتهای زیرمجموعه خود را حمایت کنند، کمک کند.

ابراهیمیان گفت: در خصوص کاهش درصد حدنصاب در سپرده های بانکی ، باتوجه به این‌که به سررسید سپرده‌های با نرخ 30 درصد نزدیک می‌شویم و با توجه به این‌که فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در اوراق خزانه و شرکتی با نرخ های جذاب وجود دارد، این مصوبه می تواند قدرت رقابت پذیری صندوق‌های درآمد ثابت را نسبت به رقبای خود در بازار پول ، افزایش دهد و حافظ منافع آن‌ها در میان مدت شود.

گفتنی است، بازار سهام از نظر ارزندگی در نقطه خوبی قرار دارد، هم نسبت P/E ttm بازار و هم P/S ttm بازار و هم ارزش دلاری بازار سهام در کف های تاریخی خود قرار دارند چنانچه ریسک‌های سیستماتیک مرتفع شوند، می‌توان انتظار بازده معقولی از سهام داشت.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود