نگاهی کوتاه به سرنوشت طلا بعد از انتخابات آمریکا

طلا در سال 2024 در مواجهه با نرخ‌های بالا به بالاترین سطح خود رسیده است و در حالی که انتظارات قوی برای کاهش در ابتدای سال ۲۰۲۴ برآورده نشد.

اگرچه انتخابات ریاست جمهوری 2024 در آمریکا ممکن است تأثیر محدودی بر قیمت طلا بگذارد، اما از سوی دیگر تصمیم فدرال رزرو برای نرخ‌گذاری می‌تواند بر قیمت فلز در روزهای بعد از انتخابات نیز تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

در واقع تصمیمات اتخاذ شده بانک مرکزی ایالات‌متحده، که از سوی رئیس جمهور کنترل نمی شود، تأثیر شدیدی بر دلار آمریکا دارد و از این رو می توان گفت اغلب بر قیمت طلا نیز تأثیر می‌گذارد.

کمیته بازار آزاد فدرال که در واقع هیئت مدیره ای است که در نهایت تصمیم به افزایش یا کاهش نرخ بهره می‌گیرد، قرار است از ۶ تا ۷ نوامبر، درست یک روز پس از انتخابات ۵ نوامبر، تشکیل جلسه دهد.

از سوی دیگر طلا زمانی که نرخ‌ها پایین‌تر است، افزایش می‌یابد و در صورت بالا بودن کاهش می‌یابد، اما جالب است بدانید که امسال طلا در مواجهه با نرخ‌های بالا به بالاترین سطح خود رسیده است و در حالی که انتظارات قوی برای کاهش در ابتدای سال ۲۰۲۴ برآورده نشد، قیمت طلا قبل از نشست سپتامبر کمیته، زمانی که اولین کاهش در نهایت انجام شد، رشد کرد.

اما با تمام این رخدادها این پرسش مطرح می شود که، سرنوشت طلا پس از انتخابات چه خواهد شد؟

می توان گفت، کاهش نرخ بهره پس از انتخابات می‌تواند طلا را تقویت کند، اما هنوز این موضوع مشخص نیست که نشست نوامبر چگونه برگزار می شود.

از نظر تاریخی، بازده طلا در دوران روسای جمهور دموکرات و جمهوری خواه به ترتیب ۱۱.۲ درصد و ۱۰.۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر این که کدام حزب کنگره را کنترل می‌کند که از مجلس نمایندگان و سنا تشکیل شده است، تأثیر بسیار قوی‌تری بر قیمت طلا داشته است.

در واقع در کنگره‌های تحت کنترل دموکرات‌ها، طلا به طور متوسط ‌۲۰.۹ درصد افزایش داشته است، در حالی که زمانی که کنگره در کنترل جمهوری خواهان است، تنها ۳.۹ درصد افزایش یافته است و با توجه به این موضوع در مواردی که هیچکدام کنگره را کنترل نمی‌کنند، افزایش طلا به طور متوسط ‌۳.۵ درصد بوده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی اینوستیگیت نیوز و با در نظر گرفتن این موضوع، سرمایه‌گذاران باید اثرات سیاست‌هایی را که نه تنها توسط دولت ایالات متحده، بلکه توسط کنگره و سنا تصویب می‌شود، در نظر بگیرند.

با توجه به این امر افرادی که امیدوارند از پیامدهای فوری پس از انتخابات به نفع خود استفاده کنند نیز باید با احتیاط عمل کنند؛ زیرا زمانی که صحبت از طلا می شود، می توان به این موضوع اشاره کرد که انتخابات گذشته فرصت‌های سرمایه گذاری بزرگی را فراهم نکرده است و ضرر و زیان و سود معمولاً کوتاه مدت است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود