لزوم ورود بخش خصوصی به رفع مشکل ناترازی انرژی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: به دلیل شرایط تحریمی و مشکلات سیاسی در منطقه، دولت به‌تنهایی توانایی تامین ناترازی انرژی و حل این مشکلات را ندارد.

صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه مطابق اعلام وزارت نیرو باید ۳۰ هزار مگاوات به ظرفیت انرژی کشور اضافه شود، اظهار کرد: این موضوع امری زمان بر است و لزوم ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه برای حل این مشکل حس می شود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط تحریمی و مشکلات سیاسی در منطقه، دولت به‌تنهایی توانایی تامین ناترازی انرژی و حل این مشکلات را ندارد که باید بخش خصوصی به کمک دولت بیاید.

حسن زاده، ببا ب یان اینکه به دلیل ناترازی انرژی و قطعی برق کارخانه ها، روند «شامخ» کل اقتصاد در شهریورماه، برای پنجمین ماه متوالی همچنان کاهشی شده است، اظهار کرد: تولید در نیمه نخست سال و به دلیل قطع برق با مشکل روبه‌رو بود و در نیمه دوم به احتمال زیاد مشکل تامین انرژی گاز باشد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به تامین زیرساخت های حمل و نقل ترانزیتی و صادراتی، نیز اظهار کرد: سیستم بانکی بین‌المللی و افزایش هزینه‌های نقل‌ و انتقال ارز در روند صادرات مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی گفت: نظام تعهد ارزی جاری موجب شده ارز صادراتی با نرخی پایین در بازار داخل عرضه شود، همچنین رسیدگی به مسایل مالیاتی و تامین اجتماعی، اجرای مفاد برنامه هفتم، حل مساله ارز و اجرای کامل و دقیق قوانین از مهم‌ترین درخواست های بخش خصوصی است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود