تاجیکستان مشتری کدام محصول ایران است؟

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: بیشتر محصولات صادراتی ایران به تاجیکستان شامل محصولات فراوری و صنایع تبدیلی از جمله رب گوجه فرنگی و انواع پلاستیک می‌شود.

کاظم شیردل، نائب رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان در گفتگویی با اشاره به صادرات ۱۰۸ میلیون دلاری ایران به تاجیکستان در ۶ ماهه نخست سال 1403 اظهار کرد: ۸۰ میلیون دلار معادل ۶۰ درصد از صادرات ایران به تاجیکستان از خراسان رضوی، شمالی و جنوبی انجام شده است.

وی در این راستا افزود: براین اساس صادرات ایران به تاجیکستان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش یافته است.

شیردل ادامه داد: بیشتر محصولات صادراتی ایران به تاجیکستان شامل محصولات فراوری و صنایع تبدیلی از جمله رب گوجه فرنگی و انواع پلاستیک می شود که این کالاها به دلیل کیفیت بالا از استقبال بسیار خوبی نیز برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به واردات محصولات کشور تاجیکستان به ایران نیز اظهار کرد: پنبه مهم ترین محصولی است که از این کشور وارد ایران می شود.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان همچنین گفت: تاجیکستان دومین کشور تولیدکننده پنبه در جهان و کیفیت پنبه این کشور مناسب است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود