«پوشش شبکه ملی اطلاعات» روستاهای استان سمنان ۲۰۰ درصد رشد کرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از رشد ۲۱۱ درصدی اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: این زیرساخت در راستای توسعه اقتصاد روستایی موثر واقع شده است.

سید یاسر حسن پور صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۵ مهر روز روستا به میزبانی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با حضور خبرنگاران بیان کرد: اتصال روستاهای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات ۲۱۱ درصد رشد داشته است.

وی از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتالی در روستاها خبر داد و افزود: این اقدام ادر زمره مهترین تکالیف وزارت ارتباطات محسوب می شود.

مدیرکل ارتباطات و اطلاعات استان سمنان با اشاره به توسعه بستر ارتباطات صوت، دیتا و پهن باند بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته پیشرفت های زیادی در این بخش در روستاهای استان رخ داده است.

حسن پور بیان کرد: از آنجا که روستاییان و عشایر در رشد اقتصادی و توسعه کشور نقش کلیدی ایفا می‌کنند، باید سعی می کردیم که شکاف دیجیتال را کاهش دهیم که در این راستا از ابتدای دولت سیزدهم ۴۲۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

وی افزود: باقی مانده روستاهای استان تا پایان امسال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند و ما تا پایان سال هیچ روستایی بالای ۲۰ خانواری که این امکان را نداشته باشند، نخواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: همه شهرهای استان از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردارند و راه‌اندازی چهار سایت جدید ایرانسلی اینترنت نسل پنجم در دستور کار قرار دارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود