کمبود زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

با وجود تامین ۵۱ هزار هکتار زمین همچنان در برخی از شهرها با کمبود زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد، در طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین موارد برای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها تامین زمین و پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان است. در این زمینه برنامه ریزی و تامین اراضی از مهم‌ترین اقدامات در اجرای این طرح به شمار می‌رود.

طبق آمارهای اعلام شده از ۶ میلیون و ۲۸۳ هزار متقاضی ثبت‌نام‌کننده طرح نهضت ملی مسکن، تنها یک میلیون و ۳۵۷ قطعه زمین تامین و حدود ۴ میلیون و ۹۲۶ هزار قطعه کسری اراضی وجود دارد.

طبق برآورده‌های صورت گرفته از ۶ میلیون ثبت‌نامی، تعداد افراد حائز شرایط (سه استعلام سبز)، ۴ میلیون و ۴۸۶ هزار نفر و افراد تایید شده نهایی تجمعی (۴ شرط) تنها یک میلیون و ۵۸۶ هزار نفر است، به همین ترتیب متقاضیانی که آورده بالای ۴۰ میلیون تومان داشته‌اند تنها ۶۰۰ هزار نفر بوده و زمین تامین شده برای این افراد نیز ۵۳۳ هزار قطعه عنوان شده است.

پیش از این ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده بود: دولت سیزدهم برای اجرای نهضت ملی مسکن و ایجاد شهرک‌های جدید ۵۱ هزار هکتار زمین تامین کرده است.

با گذشت ۲ سال از شروع این طرح تا به امروز ۴۹۸ هزار و ۵۷۲ قطعه زمین برای متقاضیان تخصیص پروژه تامین شده و همچنان ۵۰ هزار قطعه زمین کسری اراضی وجود دارد که یکی از این شهرها که با کمبود زمین مواجه است پرند است که باید هرچه سریعتر در این شهر برنامه ریزی برای تخصیص اراضی را انجام شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود