حمایت وزیر کار از خانه‌های ۲۵ متری/ تعاونی‌ها برای ساخت این واحدها ورود می‌کنند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: خانه‌های ۲۵ متری توسط تعاونی‌ها ساخته خواهد شد و وزیر کار حمایت تمام قد از آن داشته است.

باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در نشست خبری بیان کرد: بیش از سه ماه است که بازار ارز به ثبات رسیده است. این تثبیت قیمت اثر بسیار مناسبی در بازار ساخت و ساز دارد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران، برای مسکن اقتصادی تا به امروز ۱۰ هزار صف خرید ایجاد شده است و بسیاری از متقاضیان شخصیت‌های حقوقی هستند که برای کارکنان ادارات خود خریداری کنند. بیش از دو سال است که مدل‌های مختلف مسکن بررسی شده است.

او می‌گوید: یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث می‌شود سن ازدواج افزایش یابد، تامین مسکن است. در تورم هم، قیمت مسکن و بازار اجاره بسیار اثر گذار است.  

باقرپور بیان کرد: سهم مسکن در سبد خانوارها طی یک سال گذشته بسیار افزایش یافته است. در سال ۱۴۰۱ مدت زمان برای خرید مسکن با پس انداز به ۱۲۷ سال می‌رسد.  

او گفت: متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۶۰ میلیون تومان رسیده و همین امر زمینه ساز کاهش ازدواج شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران بیان کرد: هزینه واقعی ساخت و ساز در بلند مرتبه سازی برای هر متر مربع بیش از ۳۰ میلیون تومان است بنابراین ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن به سمت ویلایی سازی هدایت شده است.

وی تاکید کرد: برای کاهش هزینه‌ها، ساخت و ساز باید به سمت متراژهای پایین‌تر و تعداد طبقات کمتر هدایت شود. نباید کیفیت فدای کمیت شود کاهش تعداد طبقات، صنعتی سازی ساختمان، خرید عمده وسایل و نهایت کوچکتر کردن متراژ هم مطرح شده است.

او تصریح کرد: سرانه مصرف برای دو نفر ۳۵ متر است طرح مسکن اقتصادی هیچ گونه ارتباطی به طرح‌های دولتی ندارد اما مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته است.

باقرپور بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن با معضل زیرساخت روبرو است و توسعه افقی نیازمند توسعه زیرساخت است که باید در دستور کار قرار گیرد.  

او گفت: واحدهای مسکونی اقتصادی به صورت پایلوت در غرب و جنوب غرب تهران و غرب استان البرز ساخته خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران بیان کرد: سهم زمین از قیمت مسکن ۲۴ درصد بود که به ۷۰ درصد رسید و در حال حاضر هم نهاده‌های ساختمانی از جمله مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری پیدا کرده و هزینه ساخت و ساز هر متر مربع بنای ساختمان به ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

او گفت: مرتضوی وزیر کار اعلام کرده است که تمام قد در کنار ساخت واحدهای ۲۵ متری خواهد ایستاد و اجرای آنها هم توسط تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود