۲۲ درصد از قانون پرداخت تسهیلات مسکن محقق شد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک ها باید طبق قانون جهش تولید مسکن حدود ۹۰۰ همت پرداخت کنند که تنها ۲۲ درصد از این موضوع محقق شده است.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد ، عبدالجلال ایری عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه  مشاوران املاک بر صاحبخانه شدن اشخاص اثر گذار هستند و نقش موثری در قیمت مسکن دارند گفت:  تولید مسکن در سال‌های گذشته ۲۰۰ هزار واحد بود اما در حال حاضر به سالانه یک میلیون واحد رسیده است.

وی  با بیان اینکه  وزارت راه وشهرسازی آینده امید بخشی برای تولید مسکن در نظر گرفته است و طبق آخرین آمارهای ارائه شده تا ۲۷ مهر ماه واگذاری واحد مسکونی در شهرها ۳۲۵ هزار واحد، واگذاری زمین برای ۴۰ هزار واحد و واحدهای حمایتی در قالب انبوه سازی و اجاره ۹۹ ساله ۵۰۰ هزار واحد بوده  است گفت: تعداد مسکن روستایی ۳۲۹ هزار واحد بوده است که در مجموع یک میلیون و ۸۰۷ هزار واحد مسکونی تا سال آینده تحویل داده می‌شود.

ایری تاکید کرد:   بیش ۵ میلیون از ۱۲ میلیون تومان قیمت هر متر مربع ساخت مسکن مربوط به مصالح ساختمانی است و دولت نتوانسته است قیمت مصالح کنترل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس  اظهار کرد: بانک‌ها باید ۳۶۰ همت تسهیلات در سال اول طبق قانون جهش تولید مسکن پرداخت می‌کردند و تکلیف کرده در سال دوم ۴۵۸ همت باید پرداخت شود که تنها ۲۲ درصد از این آمار محقق شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود