کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد

با وجود قانون جهش تولید مسکن همچنان شاهد کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت هستیم.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد، در حال حاضر بسیاری از سازندگان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات راضی نیستند این در حالی است که طبق قانون جهش تولید و به استناد ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مکلفند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را به بخش مسکن اختصاص دهند و در صورت عدم رعایت این موضوع، سازمان امور مالیاتی موظف است مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام نشده از آنها اخذ و به خزانه داری کل کشور و سپس به حساب صندوق ملی مسکن واریز کند.

مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن در گفت و گو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد، با بیان اینکه طبق قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها باید ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند افزود: تا به امروز از بین بانک‌ها، بانک‌های خصوصی کمترین میزان عملکرد را داشته‌اند.

وی ادامه داد: بانک سامان، کار آفرین، پاسارگاد، کمترین رتبه را در حوزه پرداخت تسهیلات داشته و در بین بانک‌های نیمه دولتی هم بانک تجارت، رفاه کارگران و صادرات کمترین پرداختی را داشته‌اند. دو بانک خاورمیانه و سرمایه هم هیچ تسهیلاتی به بخش مسکن پرداخت نکرده‌اند.

اسماعیلی اظهار کرد: باتوجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر اخذ جریمه مالیاتی باید براساس قانون و در راستای توسعه خدمات، بانک‌های که از در این بخش همکاری نداشته‌اند جریمه اخذ شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود