نظارت بر کیفیت ساخت و ساز پروژه‌ها ضرورتی انکار پذیر است

نظارت بر روند کیفیت مصالح ساختمانی و مهندسان ناظر، کیفیت واحدهای مسکونی را دو چندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد، نظارت بر روند کیفیت ساخت و ساز یکی از مهمترین نیازها در حوزه مسکن به شمار می‌رود. استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت و دارای استاندارد و همچنین استفاده از میلگرد و مهندسان دارای با صلاحیت می‌تواند در ساخت مسکن کمک کند.

فرزین انتصاریان رئیس انجمن مدیریت کیفیت با اشاره به اینکه باید نظارت‌ها در بخش مسکن و بازرسی‌ها تقویت شود گفت: کیفیت یک مفهوم ذهنی برای مصرف کنندگان است که مسیر متفاوتی را تاکنون گذرانده و از محدوده محصول فراتر رفته است و تضمین کیفیت مدنظر است.  

وی افزود: به عبارتی در دنیای امروز سازمان با کیفیت است که می‌تواند محصول با کیفیت تولید کند و مشتری راضی داشته باشد. اگر آنها نباشند محصول خوب تولید نمی‌شود، تمرکز دنیا الان از محدود شدن تولید محصول و رضایت مشتری بسیار فراتر رفته است.

رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران بیان کرد: انجمن مدیریت کیفیت به عنوان یک نهاد مردمی و تشکل بخش خصوصی به دنبال مدیریت کیفیت است، به همین منظور باید تحولات جهانی را شناسایی و به جامعه داخلی انتقاد داده و پیگیر باشیم. با این تحولات نیز آثار مثبتی در بخش تولید صنعتی و بخش خدمات آشکار می‌شود.

وی افزود: متأسفانه قانون گذاری در ایران با کیفیت انجام نمی‌شود. برنامه نویسی ما باید با توجه به تغییرات تکنولوژی اتفاق بیفتد نه اینکه چیزی به برنامه‌های گذشته اضافه شود، لذا برای نوشتن برنامه‌های توسعه‌ای کشور نیاز به یک راهبرد است.

در ادامه فرشید شکرخدایی نایب رئیس انجمن ملی کیفیت با بیان اینکه برخی تصمیم‌گیری‌ها کیفیت را کاهش می‌دهد، گفت: در منطقی که برای قیمت‌گذاری کالا وجود دارد، در واقع هدف تنظیم‌گر لذت بیشتر برای مشتری یا مصرف کننده کالا است، اما واقعیت این است که خروجی قیمت‌گذاری‌ها باعث کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

وی افزود: کیفیت فقط مربوط به محصول نیست، بلکه باید قانون با کیفیت نیز داشته باشیم. قانون حمایت از مصرف کننده ما بسیار ضعیف است و مصرف کننده کالا و خدمات در صورت نارضایتی کاری نمی‌تواند انجام دهد.

شکر خدایی بیان کرد: انجمن ملی کیفیت با توجه به ضعف قانون حمایت از مصرف کننده اقداماتی را برای تغییر آن انجام داده و حتی پیش نویس قانون جدید را نیز آماده کردیم، اما با توجه به اولویت‌های دیگر گنجاندن این موضوع در دستور کار مجلس کار بسیار سختی است و لذا در این زمینه به نتیجه نرسیدم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود