رشد تولید مسکن به ۶ درصد می‌رسد/همه مستاجران را صاحب خانه خواهیم کرد

وزیر راه وشهرسازی گفت: آبان ماه رشد معاملات در شهر تهران ۱۴٫۵ درصد افزایش یافت و قیمت مسکن کاهشی بود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های مشارکتی مسکونی و عمرانی اندیشه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما در وزارت راه و شهرسازی تولید هرچه بیشتر مسکن است گفت: یکی از نقاط هدف ما برای تولید مسکن در شهرهای جدید است

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تا دهه فجر امسال تعداد قابل ملاحظه‌ای واحد مسکونی در سراسر کشور از جمله شهر جدید اندیشه در قالب مشارکتی به بهره برداری می‌رسد.

بذرپاش توضیح داد: این سیاست در سایر شهرهای جدید سراسر کشور در حال برنامه ریزی و اجرا است که این سیاست در پردیس و سایر شهرهای جدید استان تهران و سایر استان‌ها پیگیری می‌شود.

بذرپاش از دیگر برنامه‌های در حال اجرا را ساخت شهرک‌های خصوصی عنوان کرد و گفت: در ایجاد شهرک‌های خصوصی مشارکت بیشتر بخش خصوصی مورد تاکید است و مقرر شده است با مدل‌های جدید و جذاب میزان مشارکت بخش خصوصی را در فرآیند تولید مسکن تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی در کیفیت ساخت و حجم و تعداد واحدها، تاثیر جدی دارد.

بذرپاش از دیگر سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی را ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید عنوان کرد و گفت: دولت در تامین تسهیلات تامین زمین و ارائه مجوزها تمامی تلاش خود را به کار گرفته است و در تلاش است همه مستاجران صاحب خانه شوند

وی گفت: ایجاد شهرک‌های خصوصی در نوار ساحلی جنوب از دیگر برنامه‌های پیش رو است و تلاش می‌کنیم تا شهرک‌های ساحلی منطقه مکران با حضور بخش خصوصی احداث شده و به بازار مسکن بیاید.

بذرپاش به ارائه مدل‌های جذاب سرمایه گذاری برای حضور بخش خصوصی در توسعه شهرها و شهرک‌های جدید در منطقه مکران تاکید کرد و گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم در آبان ماه رشد معاملات در شهر تهران ۱۴٫۵ درصد افزایش یافت و قیمت مسکن کاهشی بود همچنین مرکز آمار ایران اعلام کرد رشد تولید مسکن در ۶ماهه نخست امسال ۳٫۸ درصد رشد داشت که رقم مناسبی و در برنامه است تا این رقم به ۶درصد افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال تلاش خواهیم کرد تا شعار سال رشد تولید و مهار تورم است در بخش مسکن محقق شود و در تلاشی که انجام شد توانستیم هم در رشد تولید و هم در مهار تورم به آمار مناسبی دست پیدا کنیم.

وی گفت: در کنار تولید مسکن در شهرهای جدید افزایش خدمات روبنایی یکی از مطالبات مردم است همزمان پیگیری می‌شود و در این خصوص افزایش سرانه خدمات فرهنگی آموزشی ورزشی و فضای سبز در برنامه است.

وی تصریح کرد: عقب ماندگی‌های در تولید مسکن و خدمات روبنایی وجود داشت که در حال برطرف شدن است و در تلاش هستیم تا زیست با کیفیت‌تر و انسانی‌تر و متناسب با معماری ایرانی اسلامی را در شهرهای جدید جامعه عمل بپوشانیم.

بذرپاش با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های خصوصی مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: مجوز یک شهرک خصوصی صادر شد و تا پایان سال مجوز تعداد بیشتری شهرک خصوصی صادر می‌شود.

در بخش مسکن چندین سیاست دنبال می‌شود که بخشی از آن ساخت و تولید مسکن است که باید تداوم یابد و هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد در سراسر کشور در حال ساخت است که اقدامی بزرگ به شمار می‌رود.

بذرپاش ادامه داد: علاوه بر ساخت مسکن واگذاری زمین در شهرها و روستاها دنبال می‌شود هم اکنون در شهرها ۴۰۰ هزار قطعه زمین واگذار شده که در برنامه است تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه برسد همچنین طبق برنامه ریزی‌ها واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها تا پایان سال محقق خواهد شد.

در ادامه این برنامه علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: برای رشد و ارتقای کیفیت زندگی در شهر اندیشه اقدامات بسیار زیادی انجام داده‌اند و در پروژه‌های فنی و شهرسازی هم تا به امروز برنامه‌های زیادی صورت گرفته است.

به گفته وی هم اکنون باید شهرهایی ایجاد کنیم که برابر با شهرهای پیشرفته دنیا برابری کنند و با استفاده از زیر ساخت‌های مبتنی بر محیط زیست و توسعه صنعتی سازی بتوانیم هوشمند سازی را در این پروژه‌ها تقویت کنیم.

او اظهار کرد: شعار وزارت راه و شهرسازی صرفا مسکن سازی نیست و باید شهرسازی نیز وجود داشته باشد و امیدواریم در شهر اندیشه که به پایان ماموریت‌های خود می‌رسد نگاه هویت بخشی را در این شهر ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: روند خدمت گذاری با محوریت در شهرهای جدید شتاب می‌گیرد و تمامی پروژه‌ها در حال پیشرفت و تکمیل هستند.

وی توضیح داد: ۱۲۰هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در حال اجرا است و در حوزه تکمیل پروژه‌های مسکن مهر هم اقدامات مهمی صورت گرفته و به زودی این پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود