بانک‌ها بزرگترین سوداگر خانه‌های خالی است

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: در حال حاضر از افرادی که اقدام به تولید مسکن می کنند مالیات اخذ می شود که بدید هرچه سریعتر این روند اصلاح شود.

فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفتگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد  با بیان اینکه مالیات‌های اخذ شده از خانه های خالی باید در خدمت ساخت مسکن قرار گیرند افزود: سوداگران هیچ نوع مالیاتی نمی‌پردازند

 دبیر کانون سراسری انبوه سازان  با بیان اینکه دولت باید بخشی از مالیات را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد اظهار کرد: این مالیات ها باید در حوزه تقویت بنیه بخش خصوصی که در خدمت ساخت و ساز کشور هستند به کار بگیرد.

وی توضیح داد: متاسفانه از سازندگان مسکن به عنوان کسانی که به رونق تولید کمک می‌کنند مالیات گرفته می‌شود اما سوداگران هیچ نوع مالیاتی نمی‌پردازند. 

دییر کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر اینکه خانه‌های خالی متعلق به بانک‌ها و برخی دستگاه‌ها است که سال‌ها از پرداخت مالیات معاف بودند افزود: باید سیاست‌های مالیاتی در جهت کاهش سوداگری و احتکار مسکن توسط این دستگاه‌ها باشد.

پور حاجت بیان کرد: دولت باید ساز و کاری را ایجاد کند که تولیدکنندگان تحت فشار قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: در سوی مقابل با تنبیه مالیاتی دلالان، سفته‌بازان و محتکران، ریسک این قبیل فعالیت‌ها را برای افراد سودجو بالا ببرد.

پور حاجت افزود: دولت باید برنامه ریزی لازم برای هدایت جرائم مالیاتی یه سمت ساخت مسکن انجام دهد و از سوی دیگر از سوداگران واقعی مسکن و انهای که بیش از هزار خانه خالی دارند اخذ شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود