معرفی مشاغل پردرآمد؛

نگاهی به شغل کارشناس سئو و مسئولیت‌های آن

مبحث سئو و سئوکار از جمله موضوعاتی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی بسیاری پول های کلانی را برای دستیابی به بهترین نتیجه صرف میکنند، پس می توان گفت که عنوان شغلی سئوکار و انجام خدمات مرتبط با سئو سایت از جمله مشاغل پردرآمد این روزها است.

اما سئو چیست؟

سئو  تلفظ واژه « SEO » که مخفف عبارت انگلیسی « Search Engine Optimization » است و به معنی "بهینه سازی موتورهای جستجو" و مفهوم "عملیات و فرایندهای بهینه سازی صفحات وب به منظور ایندکس مناسب آنها و کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجوی وب" (همچون گوگل، بینگ، یاهو، آسک) است.

با توجه به این موضوع، سئو سایت (SEO Marketing)را می توان هدفمندترین نوع بازاریابی دیجیتال دانست که به فرایندی متشکل از مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که به قرار گرفتن لینک یک وب سایت در ابتدای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) و افزایش بازدیدکنندگان یک وب سایت از طریق جستجوهای طبیعی یا ارگانیک منتهی می شود.

کارشناس سئو چه مسئولیت هایی دارد؟

فردی که مسئولیت سئو یک سایت را بر عهده می گیرد باید اقداماتی از جمله؛ انجام آزمون ها، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج، شناسایی فرآیند و رویکرد برای رسیدن به حداکثر ROI در کمپین های جستجوی پیگیری، گزارش و تجزیه و تحلیل وب سایت، کمپین ها و طرح های PPC ومدیریت هزینه های کمپین، صرفه جویی در بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق اختلافات، بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای بازاریابی موتور جستجو، کشف کلید واژه ها، گسترش و بهینه سازی، تحقیق و پیاده سازی توصیه های بهینه سازی توسط موتور جستجو، تحقیق و بررسی لینک های تبلیغاتی رقیب، توسعه و پیاده سازی استراتژی ساخت لینک و .... را در فهرست اقدامات خود جای دهد.

در واقع کار با تیم توسعه جهت اطمینان از اینکه بهترین شیوه های سئو به درستی روی کد توسعه یافته جدید اجرا می شود. کار با تیم های سرمقاله ای و بازاریابی برای هدایت SEO در ایجاد محتوا و برنامه نویسی محتوا و از سوی دیگر ارائه پشنهادات برای تغییردر طراحی وب سایت، محتوا، لینک دهی و عوامل دیگر به منظور بهبود موقعیت های SEO برای کلمات کلیدی هدف از دیگر اقدامات فرد کارشناس سئو است.

 

تفاوت کارشناس سئو با سئوکار قراردادی

این موضوع و ایجاد کردن تفاوت میان کارشناس سئو و سئوکار قردادی شاید اشتباه باشد، زیرا سئوکار قراردادی در واقع همان کارشناس سئویی است که ترجیح می دهد به جای فعالیت در یک شرکت، به شکل آزادکار و قراردادی با کسب و کارها همکاری کند، به طور خلاصه سئوکارهای قراردادی به کمک ارتباطات شان، به کمک پیج اینستاگرامی و حتی سایت خودشان و البته سایت های فریلنسری مثل انجام میدم و پونیشا، با کارفرماها ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری می‌کنند. قرارداد همکاری آنها ممکن است بر اساس موارد مختلفی باشد.

بعنوان مثال یک سئوکار قرارداد افزایش بازدید با کارفرما میبندد.

زمانی که سئوکار دیگر قرارداد می بندند که سایت کارفرما را روی مثلا 10 کلمه به صفحه اول بیاورد و کارشناس سئو دیگر، قراردادی ثبت کرده و بر اساس آن، مشکلات فنی و همینطور سرعت سایت را بهینه میکند.

بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود