خالی بودن ۸ هزار خانه خالی را رد می‌کنم/ ۲ونیم میلیون کمبود خانه داریم

مدیرعامل بانک مسکن گفت: افزایش تسهیلات خرید مسکن در صورت موافقت دولت در دستور کار قرار می‌گیرد.

عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در همایش تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بانک مسکن در تهران و سایر شهرها به بیش از ۹۸ درصد از تعهدات خود عمل کرده و در برنامه است تا در سال آینده این اقدام مهم پیگیری شود.

حسینی  افزود:   از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخواست  داریم تا الزامات لازم برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مد نظر قرار گیرد.

حسینی بیان کرد: تاکنون قرارداد تسهیلاتی ۳۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور منعقد شده است. تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی برای اجرای این طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن تفاوت بسیار زیادی دارد به طوری که در نهضت ملی مسکن پرداخت‌ها با سپرده مردمی و منابع بانک مسکن انجام می‌شود  گفت: این درحالی است که در مسکن مهر با خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت تسهیلات انجام شد و این نشان می‌دهد که طرح نهضت ملی مسکن موفقیت‌های بیشتری را به دنبال دارد.

مدیرعامل بانک مسکن اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در راستای تولید اشتغال، رونق ساخت و ساز و ایجاد آبادانی در کشور موثر دانست و خواستار افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ شد.

عباس حسینی مدیرعامل بانک  مسکن در جمع خبرنگاران در خصوص  افزایش میزان تسهیلات مسکن گفت: با توجه به اینکه اگر سرمایه  مسکن افزایش پیدا کند میزان تسهیلات نیز افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، گفت: افزایش سقف تسهیلات شاخصی است که باید تمام جوانب را در نظر گرفت.

او  بیان اینکه  در صورتی  که بخواهیم میزان تسهیلات را افزایش دهیم باید منابع را پیش‌بینی کنیم زیرا سقف ۴ میلیون واحد را باید ضرب کنیم و سوی دیگر هرگونه افزایش، اقساط را سنگین‌تر می‌کند گفت:   ۵۵۰ میلیونی که در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرد که بودجه را متوسط حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هر عدد است رقم مقبولی به نظر می‌رسد

او گفت: اگر دولت براساس نظرهای کارشناسی افزایش میزان تسهیلات مسکن را اعلام کند قطعاً در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بانک مسکن، بانک تخصصی دولت در راستای توسعه مسکن در تلاش هستیم تا بتوانیم مهم‌ترین شعار دولت ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی که موجب آسودگی زندگی مردم می‌شود را تحقق ببخشیم. امروزه به عنوان پیشران در اجرای طرح نهضت ملس مسکن توانستیم اقدامات خوبی داشته باشیم.

وی افزایش سرمایه‌های بانک مسکن را عاملی مهم در راستای تحقق به وعده رئیس جمهور  اعلام کرد و گفت: طبیعی است که اگر بانک مسکن بتواند طی سال‌های آتی نیز در پای کار باشد باید منابع سرمایه‌ای آن افزایش پیدا کند. سیاست‌های بسیاری برای جذب سرمایه از سوی منابع مختلف را در دستور کار داریم. رئیس جمهور کشور در جلسه شورای عالی مسکن افزایش سرمایه مسکن را تصویب و ابلاغ کردند.

وی با اشاره به تعهد ۳۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی، گفت: طبق تعهد ما برای ساخت ۳۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی که برعهده این بانک است باید طی یک سال بیش‌از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی صورت گیرد. بنابراین انتقاد قراردادهای جدید با متقاضیان دیگر این الزام را نیاز دارد تا سرمایه ما افزایش پیدا کند.

او  اظهار کرد: جلسات خوبی با مجید عشقی رئیس سازمان بورس برگزاری شد و در خصوص افزایش سهم مسکن در بورس اعلام همکاری کردیم.

مدیرعامل  مسکن با تاکید براینکه نوسازی بافت‌های فرسوده جز الویت‌های دولت است، افزود: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی توسعه‌های کارشناسی خود را به دولت ارجاع می‌کند و در ارکان دولت در هنگام تصمیم‌گیری متناسب با حوزه‌های مختلف از جمله بافت فرسوده که می‌تواند تأمین مسکن را در شهرهای بزرگ با تمام زیرساخت‌های لازم فراهم کند براساس نظر دولت کمک خواهیم کرد.

او در پاسخ به سوال در خالی بودن ۸ هزار واحد مسکونی طبق اعلام سازمان امور مالیاتی گفت: قراردادهایی که با فروش اقساطی انجام میشود به عنوان مسکن خالی آورده‌اند و این آمار غلط است. ما هر میزان که واحد اضافه داشتیم برای فروش گذاشتیم و هشت هزار واحد قطعا درست نیست.  

همچنین در این برنامه سید محمد حسین حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور  گفت: در قانون اساسی در فصل‌های ۱۳۱ و ۲۲ به طور مستقیم و در اصل ۱۰ قانون اساسی به شکل غیر مستقیم برای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه و نقش آفرینی دولت در این موضوع تاکید شده است.

وی افزود: هم اکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن و برنامه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در حال اجرا است و طبق آمارها روند مناسبی نیز داشته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه به رغم مشکلات موجود در تامین زمین و مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح وزارت راه وشهرسازی اراضی مناسبی را معرفی و در اختیار اجرای طرح قرار داده است، افزود: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز در تخصیص اراضی خود برای اجرای این طرح مشارکت فعال‌تری داشته باشند.

حسینی بیان کرد: تشکیل منظم جلسه شواری عالی مسکن توسط رئیس‌جمهور حاکی از عزم و اراده برای تحقق اهداف دولت در بخش مسکن است و شاهد هستیم وزارت راه و شهرسازی علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای مسکن مهر را نیز در دست اجرا دارد که سرعت مناسبی نیز پیدا کرده است و تا پایان دولت این واحدها به اتمام خواهد رسید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های نوین ساخت و ساز و همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از جمله راهکارهای دولت برای تقویت بنیه علمی این طرح است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دستور رئیس‌جمهور و تکلیف دولت است و با این کار تلاش خواهیم کرد تا سرعت و کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن را افزایش دهیم.  

وی توضیح داد: راهکارهای دولت را برای تامین مسکن مورد نیاز جهت احداث خوابگاه‌های متاهلی و ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان سازمان‌ها و نهادها در مشارکت همان سازمان‌ها است.  

حسینی گفت: ساخت و اجرای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شروع شده است و از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰، در کشور ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی کمبود داریم که بخشی از آن‌ها از طریق پروژه‌های نهضت ملی مسکن جبران می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود