کهنه ساخت‌ها چشم متقاضیان خرید مسکن را بیشتر گرفته است

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مسکن به متری ۸۰ میلیون تومان تمایل متقاضیان خرید مسکن در واحدهای چندین سال ساخت بیشتر شده است.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه بازار مسکن در رکود به سر می‌برد گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن به متری ۸۰ میلیون تومان تمایل متقاضیان به خرید مسکن کاهش پیدا کرده است.  

وی افزود: دولت در حال حاضر نتوانسته برنامه جامعی برای کنترل قیمت‌ها داشته باشد و در حال حاضر هم تنها راهکار افزایش تولید مسکن است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته آمارهای قیمت مسکن در تهران تنها از واحدهای نوساز گرفته میشه و واحدهای چندین سال ساخت در این آمارها نقشی ندارند چراکه این آمارها خود می‌تواند زمینه ساز کاهش قیمت به صورت متوسط شود.  

بیگی نژاد توضیح داد: بازار مسکن در حال حاضر در رکود به سر می‌برد و همین موضوع خود باعث شده میزان معاملات مسکن کاهش یابد.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  بیان کرد: بازار مسکن در یکی از عمیق‌ترین رکودهای خود به سرمی‌برد به طوری که در سامانه املاک و مستغلات، معاملات در آبان‌ماه امسال ۳ هزار و ۶۰۰ قرارداد بود. حداقل تعداد قراردادی که نشان دهنده خروج بازار مسکن از رکود است باید حداقل ۱۰ هزار قرارداد باشد.

او اظهار کرد: حجم معاملات به نسبت مشابه سال گذشته (۱۴۰۱) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و هفته گذشته تحرکات قیمتی که در بازار مسکن رخ داد نشان می‌دهد.

بیگی نژاد بیان کرد: بازار مسکن تا پایان سال همچنان درگیر رکود است و به نظر می‌رسد خبری از افزایش قیمت در بازار باشد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود