بانک‌ها اقساط تسهیلات ساخت مسکن را پلکانی نکرده‌اند

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: با وجود آنکه پلکانی شدن اقساط تسهیلات ساخت مسکن اما هنوز بانک‌ها این موضوع را اجرا نکرده‌اند.

مهدیار اسماعیلی رئیس صندوق ملی مسکن در گفت وگو با خبرنگار  روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه هنوز  پلکانی شدن اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک‌ها اعمال نشده است گفت: در حال رایزنی برای پلکانی شدن تسهیلات هستیم اما هنوز این موضوع توسط  بانک‌ها اجرا نشده است.

وی افزود: فرآیند پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برای رسیدن به باجه زمان می‌برد. ما از بانک مرکزی تقاضا کرده‌ایم که در سریع‌ترین زمان ممکن پلکانی شدن اقساط را به باجه‌ها برساند.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن  توضیح داد: پلکانی شدن اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن از طریق رایزنی بانک مرکزی و وزارت راه وشهرسازی انجام شده و پیگیری‌های مخبر زمینه ساز این کاهش شده است.  

اسماعیلی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی دو سال متقاضیان تسهیلات نهضت ملی مسکن قسط ۵ میلیون تومانی پرداخت می‌کنند.

رئیس صندوق ملی مسکن توضیح داد: از آنجایی که یک بار در خصوص کاهش نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد بانک مرکزی میزان اقساط را تغییر داده است بنابراین این موضوع شامل تمامی متقاضیان که پیش از این هم تسهیلات دریافت کرده بودند می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روند پرداخت  تسهیلات توسط بانک‌ها بسیار کند است گفت: در این زمینه همچنان شاهد این هستیم که کوتاهی شده و خیلی از بانک‌ها در این حوزه با وجود آنکه رئیس جمهور دستور داده و حتی طبق قانون در صورت عدم پرداخت جریمه می‌شوند مقاومت می‌کنند. باید در این حوزه بانک‌ها را تشویق به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن کنیم.

اسماعیلی توضیح داد: طبق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها باید ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به سمت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اختصاص دهند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود