رکودی که چشم انتظار تزریق ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن است

کارشناس مسکن گفت: ۴میلیون واحد مسکونی در کشور چشم انتظار تامین مالی و الحاق اراضی در شهرهای مختلف است تا بازار مسکن از رکود خارح شود.

فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: برای اجرایی شدن پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید بانک‌ها پای کار بیایند و تا زمانی که بانک‌ها پای کار نباشند روند اجرای مسکن کند خواهد بود. تنها راهکار برای رونق بازار مسکن و همچنین اجرایی شدن پروژه‌های نهضت ملی مسکن همکاری بانک‌ها و در نتیجه تزریق آورده متقاضیان است.

وی ادامه داد: دولت در حوزه تامین پروژه‌های نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی انجام داده است، اما باید تسهیلات از سوی بانک‌ها و همچنین آورده از سوی متقاضیان تامین شود. در بسیاری بخش‌ها شاهد آن هستیم که بانک‌ها همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

ایلاتی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب واحدهای کم تراکم می‌تواند قیمت تمام شده ساخت مسکن را تا ۳۰ درصد کاهش دهد افزود: دولت باید هرچه سریعتر با افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی به حاشیه شهرها زمینه را برای اجرای پروژه‌های ویلایی فراهم کند.

کارشناس مسکن بیان کرد: قیمت تمام شده ساخت مسکن بین ۷تا ۸ میلیون تومان و همچنین مدت زمان اجرای پروژه‌ها هم به کمتر از یک سال می‌تواند به افزایش تولید پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمک کند.

وی افزود: در صورتی که تمامی بانک‌ها از جمله بانک‌های خصوصی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی همکاری لازم را داشته باشند این پروژه‌ها زودتر تمام شده و  ۴ میلیون متقاضی  زودتر خانه دار خواهند شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود