۱۵ جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده است/ بانک های متخلف قطعا جریمه خواهند شد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت : تا امروز ۱۵ جلسه شورای عالی مسکن در کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شده است.

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه تا به امروز ۱۵ جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده است گفت: بعد از گذشت چندین سال که جلسه شورای عالی مسکن بدون حضور رئیس جمهور برگزار و یا حتی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار نمی‌شد شاهد برگزاری این جلسات هستیم که اثرات مثبتی در بخش مسکن دارد.

وی گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند اما شاهد آن هستیم که در این بخش تسهیلات حتی کمتر از یک درصد  است. شرایط با برگزاری جلسه شورای عالی مسکن کمی بهتر شده اما باز هم کم کاری در این بخش به شدت زیاد است. همین موضوع باعث شده است که روند ساخت و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن افزایش یابد.

یوسفی با بیان اینکه انتظار داریم در این شرایط فشار از روی دولت با همکاری دستگاه‌ها به ویژه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برداشته شود گفت: در صورتی که بانک‌ها همکاری خود را در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن افزایش ندهند به زودی با جریمه و کاهش اعتبارات مواجه خواهند شد.

عضو هئیت رئیسه مجلس اظهار کرد: باید در شرایط کنونی هرچه سریعتر منابع و اعتبارات کافی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود تا بتوانیم روند ساخت یک میلیون واحد مسکونی را تقویت کنیم.

او با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی نهضت ملی آغاز شده است گفت: هیچ یک از پروژه‌ها بدون پرداخت تسهیلات تکمیل نخواهد شد بنابراین باید در این زمینه همکاری‌ها بیشتر شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود