آیا خانه‌های خالی ارزانی را به بازار مسکن می‌آورد؟

دولت همچنان برای خانه‌های خالی جهت اخذ مالیات خط نشان می‌کشد و این آمارها روز به روز در حال افزایش است.

این روزها خبرهای از اخذ مالیات از خانه‌های خالی به گوش می‌رسد اما هنوز شاهد آن هستیم که بسیاری از لوکس نشینان و صاحبان خانه‌های لاکچری اقدامی به پرداخت مالیات نکرده‌اند. این در حالیست که دولت سعی کرده با راه اندازی سامانه املاک و اسکان صاحبان این واحدها را شناسایی و با اخذ مالیات بتواند این واحدها را به بازار مسکن عرضه کند.

البته بسیاری از کارشناسان معتقدند اخذ مالیات از این واحدها تاثیر چندانی در بازار مسکن ندارد و نمی‌تواند زمینه ساز کاهش قیمت‌ها شود بنابراین دولت باید برای بهبود وضعیت بازار مسکن تدابیر دیگری در دستور کار خود قرار دهد.  

شافعی کارشناس مسکن به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: دولت در طی سال‌های گذشته سعی کرده است راهی برای شناسایی خانه‌های خالی پیدا کند. به طوری که در یک بازه زمانی از طریق قبوض آب و برق این اقدام را انجام داد اما نتوانست نتیجه مثبتی بگیرد .

وی افزود: راه دیگری که دولت از سال ۱۴۰۰ آن را اجرایی کرد سامانه املاک و اسکان بود که تا به امروز با وجود آنکه قوانین سختگیرانه برای آن در نظر گرفته اما هنوز دستگاه‌ها پای کار نیامدند. وزارت نیرو باید آمار دقیقی از تعداد خانه‌های خالی بدهد و برای متقاضیان که در سامانه ثبت نام نکرده‌اند قبوض همراه با جریمه باید صادر کند.

این کارشناس مسکن افزود: با وجود آنکه ۶۰ هزار خانه خالی تا به امروز به گفته وزارت راه و شهرسازی به عنوان خانه خالی شناسایی شده است باید ببینم در نهایت این تعداد چه میزان ریزش خواهد داشت.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود