قیمت خانه های کلنگی به لوکس نشینی رسیده است

بررسی‌های میدانی در بازار خانه‌های کلنگی حاکی از آن است که قیمت برخی از آنها از واحدهای نوساز و لوکس هم پیشی گرفته است.

بسیاری از سازندگان از کمبود انگیزه برای ورود به بازار گله مند هستند، همین عدم ورود آنها به این بازار باعث شده است که قیمت واحدهای کلنگی در بسیاری از مناطق حتی از قیمت واحدهای نوساز پیشی بگیرد و در نتیجه مالکانی انگیزه‌ای برای ارائه واحدهای خود به بازار نداشته باشند.

به گفته بسیاری از بساز بفروش‌ها در حال حاضر قیمت واحدهای کلنگی در مناطق مختلف از متری ۱۱۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است که این موضوع برای بسیاری از ماها دیگر صرفه اقتصادی ندارد چراکه متقاضی در این بازار نداریم.  

حسین اسفراین یکی از سازندگان قدیمی مسکن به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر بازار ساخت و ساز مانند سابق نیست و بسیاری از خریداران قدرتی برای خرید ندارند و همین امر باعث شده است که سازندگان اقدام به تغییر شغل و حتی برخی از آنها اقدام به سرمایه گذاری در خارج کشور کنند.  

وی افزود: در حال حاضر برای ساخت یک واحد ۱۰۰ متری در مرکز تهران حداقل باید ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه داشته باشید تا بتوانید یک واحد استاندارد بسازید.

اسفراینی بیان کرد: بسیاری از مسئولان در حال حاضر هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان اعلام می‌کنند که این از نظر بسیاری از سازندگان شوخی است چراکه با وجود افزایش چشم گیر قیمت مصالح ساختمانی و همچنین هزینه‌های دریافت پروانه‌های ساختمانی هیچ سازنده‌ای برای ساخت اقدام نمی‌کند. این قیمت‌ها برای سازندگان صرفه اقتصادی ندارد.

این سازنده توضیح داد: در حال حاضر بازار مسکن برای بسیاری از متقاضیان دیگر کششی ندارد چراکه حداقل قیمت خرید مسکن در بسیاری از مناطق جنوبی و حتی حاشیه‌ای تهران به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: دولت وعده‌های مختلفی برای پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان می‌دهد اما زمانی که سازنده به بانک برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کند  سنگ اندازی بانک‌ها و سخت گیری آنها برای پرداخت تسهیلات و نرخ‌های بازپرداخت باعث می‌شود که دیگر هیچ سازنده‌ای برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه نکند.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که بیشترین قیمت یک واحد مسکونی کلنگی در مناطق یک تا دو تهران بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع است و کمترین قیمت هم بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان است که این رقم در شهرهای مختلف از جمله شهرهای شمالی کشور به بیش از متری ۵۰۰ میلیون تومان هم در برخی از نقاط می‌رسد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود