مسکن اقتصادی منتفی نشده است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمران تهران گفت: متراژ ساخت مسکن های اقتصادی از ۲۵ متر با توجه به حاشیه های که ایجاد شد تغییر کرده و به ۲۵ متر تا ۹۰ متر رسیده است.

خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمران تهران با بیان اینکه مسکن کوچک متراژ به هیچ عنوان مغایر با ارزش‌های ایرانی و اسلامی نیست گفت: برخی از کارشناسان ادعا می‌کنند که مسکن کوچک متراژ نقشی در افزایش عرضه و تقاضا ندارد. این افراد به دلیل اینکه دولت در برخی از مناطق اقدام به ساخت واحدهای بزرگ متراژ  کرده است اما به دلیل افزایش قیمت در بازار امکان خرید آنها وجود ندارد بنابراین به نوعی این واحدها در دست دولت مانده است.  

وی افزود: رکود عمیقی در بازار است و معاملات از جریان افتاده است اما برخی ادعا می‌کنند که این واحدها ۲۵ متراژ است اما باید بگویم این واحدها اقتصادی با تمام امکانات است.

باقر پور  اظهار کرد: ۹۲ درصد از مساحت قابلیت سکونت ندارد و در مابقی توسعه زیر ساخت نپذیرفته است و امکان ساخت آن در این مناطق وجود ندارد.

او اظهار کرد:   رسانه‌های زرد از ویلایی به ۲۵ متر رسید  مطرح کردند و همین امر باعث شد که منطقه ۱۹ در ساخت مسکن اقتصادی حذف شود اما با برنامه ریزی‌های که صورت گرفت یک شهرک یک میلیون متر مربع در اطراف تهران در نظر گرفته شده که در قالب قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده است.  

وی افزود: متراژ این واحدها به دلیل اعتراض‌های که صورت گرفت از ۲۵ متر تا ۹۰ متر تغییر کرده و ظرفیت برای خانواده‌های ۵نفره هم فراهم شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تهران توضیح داد: مدت زمان ساخت این پروژه ۲۴ ماه است و فاز دو و سه  آن بعد از تحویل فاز اول تحویل داده می‌شود .

باقر پور بیان کرد: هیچ پروژه‌ای در این زمینه به صورت پیش فروش نخواهد بود و اعضا در صورت تقاضا باید عضو اتحادیه شوند  و سهام مورد نظر را خریداری کنند. بنابراین این پروژه‌ها به هیچ عنوان پیش فروش نخواهند شد.

وی در خصوص پایه قیمت این پروژه‌ها گفت: با توجه به تغییر قیمت ارز این پروژه‌ها  از حدود ۲۵ میلیون تومان شروع می‌شود .

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود